Koncept Zoom-a je nastao tokom brucoških dana Eric-a S. Yuana na koledžu u Kini koji se redovno vozio deset sati vozom kako bi posjetio svoju tadašnju djevojku, sadašnju suprugu. Tokom vožnji zamišljao je druge načine kako bi mogao posjetiti svoju djevojku, bez putovanja. Te misli su postale osnova ideje za Zoom video konferencije.
Odlučio je emigrirati u SAD sredinom 90-ih zbog interneta, za koji je znao da je budućnost. U Kini se tada o Internetu samo govorilo i implementacija je bila spora. Kada je prvi put podnio zahtjev za američku vizu, odbijen je. Nastavio se ponovo prijavljivati tokom dvije godine i napokon dobio vizu u devetom pokušaju.
Dolazak u USA, WebEx i podrška korisnicima
U Kaliforniju i Silicijsku dolinu je stigao 1997. godine i pridružio se WebEx-u, koji je u to vrijeme bio neovisna kompanija sa desetak zaposlenih. Bavila se razvojem sistema za kolboraciju i saradnju u stvarnom vremenu. Kompanija je brzo rasla i na tržištu dionica se pojavila u roku od nekoliko godina nakon dolaska Eric-a S. Yuana.
Godine 2007, Cisco je kupio WebEx i Eric S. Yuan je postao Cisco-v korporativni VP inženjer, zadužen za softver za kolaboraciju. Tada se često sastajao sa kupcima i u razgovoru sa njima saznao da nisu baš zadovoljni trenutnim rješenjima za kolaboraciju, uključujući i WebEx. Vjerovao je da može razviti platformu koja će usrećiti kupce, pa je u junu 2011. godine zaključio da je vrijeme da se osamostali i pokuša ponuditi novo rješenje za video komunikacije kakvo je zamišljao tokom putovanja vozom na koledž.
Više od 40 kolega inženjera ga je pratilo u tom novom poduhvatu. Platformu Zoom pokrenuo je 2012. godine. Sada, nakon više od osam godina, imamo više od 30 milijardi godišnjih minuta sastanka i predavanja, a korisnička baza uključuje 1/3 Fortune 500 kompanija i 90% od 200 najboljih američkih univerziteta uključijući i University of Illinois at Urbana at Urbana-Chamapign. ZOOM za edukaciju omogućava jednostavno iskustvo i prenos informacija u glasovnom i video format. Najveća mu je prednost u jednostavnosti i sveobuhvatnosti. Na konferenciju se može prijaviti sa laptopom, mobilnim, tabletom, telefonom pa čak i konkurentnim Skype alatom. Dodatno je privlačan u jednostavnoj implementaciji table za objašnjavanja, dijeljenja učenika u podgrupe za grupni rad, i raznih oblika anketa koje unapređuju iskustvo i podižu angažovanost učesnika.
Evo jedna od mnogih smješnih i zanimljivih priča koja se dogodila od osnivanja kompanije. U ranim fazama Zoom-a Eric je lično slao e-poštu svakom kupcu koji je eventualno otkazao uslugu. Jedan kupac je odgovorio na njegovu poruku i optužio ga za slanje automatski generisanih e-mailova i “lažno predstavljanje” za generalnog direktora. Rekao je da je Zoom nepoštena kompanija! Eric je napisao (bivšem) klijentu da je e-mail zaista od njega i da nije dio nekih marketing alata. Ni tada mu nije vjerovao. Stoga je ponovo napisao i ponudio da se odmah sastane na Zoom pozivu u tom momentu, kako bih dokazao da lično piše tu e-poštu. Taj poziv se nikada nije održao, ali je taj korisnik prestao optuživati Zoom da je nepošten!
Zoom je platforma za video i audio konferencije, kolaboraciju, online seminare, online edukaciju za pojedince, firme, organizacije i obrazovne institucije. Radi na mobilnim i desktop uređajima, kao i u konferencijskim salama. Pristupačan, jednostavan za upotrebu i vrlo je skalabilan, tako da može podržati grupe za suradnju i do 1000 ljudi, sve na videu pozivu. Postoje i opcije za video webinar, koja podržava streaming do neograničenog broja korisnika.
Zoom pruža organizacijama i pojedincima brži način komunikacije i pruža podršku za dijeljenje ekrana, i to je uistinu katalizator suradnje i pomaže u stvaranju timova širom geografskih područja. Zoom ima izvanredno širok spektar upotrebe pa tako programeri koriste Zoom za pisanje koda zajedno u realnom vremenu, ljekari za dijagnosticiranje i komunikaciju sa pacijentima, edukatorima za vođenje nastave, advokatima za posredovanje ili ispitivanje svedoka i glumcima za obavljanje virtuelnih proba.
Kao uspješan profesionalac navodimo pet stvari koje bi Eric-u S. Yuanu bile korisne da mu je neko rekao prije nego što je pokrenuo start-up i zašto?
- Iako je početak naporan, također je zabavno i uzbudljivo. Ne bojte se početi – samo krenite!
- Ne morate zapošljavati ljude koji su najkvalificiraniji na papiru! Umjesto toga zaposliti one koji imaju samo-motivaciju i mentalitet samo-učenja.
- Kultura vaše kompanije je najvažnija stvar koju treba postići. Sve ostalo teče odatle.
- Ako vaši zaposleni nisu zadovoljni, ništa više u vašoj kompaniji neće proći dobro.
- Pronađite investitore koji žele uložiti u vas, ne samo u vaše poslovanje.