Prednosti tradicionalnog marketinga danas – kreativnim rješenjima do uspjeha poslovanja

billboard_marketing
Širite znanje

Tradicionalni marketing se odnosi na bilo koju vrstu promocije, oglašavanja ili kampanje koja se obavlja tako da se koriste starije metode oglašavanja koje već imaju određeni stepen uspješnosti i koje kompanije koriste godinama. 

Obzirom na sve veću upotrebu digitalnih medija u oglašavanju, postoji diskusija o tome da li koristiti tradicionalni način oglašavanja, to jest tradicionalne kanale reklamiranja ili digitalne. Da li spoj ova dva vida marketing oglašavanja je win-win opcija svake kompanije, te koji su to elementi tradicionalnog marketinga koji će još zadugo ostati nezamjenjivi uslijed svih pogodnosti koje pruža internet, donosimo u nastavku teksta.

Prije svega, navedimo koji su to elementi koje tradicionalni marketing koristi u oglašavanju već dugi niz godina:

  • TV i radio oglašavanje,
  • printani mediji (dnevne novine, magazini i sl.),
  • printani materijali (letci, brošure, katalozi i sl.),
  • preporuke (marketing od usta do usta ili Word Of Mouth),
  • sajmovi i prezentacije,
  • bilbordi i plakati.

Pobrojani kanali marketing oglašavanja za neke kompanije postaju „outdated“, uslijed pojave interneta, društvenih mreža i svih drugih kanala digitalnog oglašavanja. No, da li tržište već sada postaje jednim dijelom „zasićeno“ od možda pretjerane upotrebe, u većini slučajeva, isključivo digitalnog oglašavanja, te da li je zbog veće potražnje usluga klijenata putem interneta, cijena digitalnog oglašavanja postala skuplja od tradicionalnih kanala reklamiranja?

Tradicionalni marketing nije mrtav!

Digitalni marketing ni u kojem slučaju nije isključio tradicionalni. Postao je njegov „najbolji prijatelj“ i recept za uspjeh kampanje, ukoliko se profesionalno isplanira i kreativno prilagodi svakoj ciljnoj skupini. U doba digitalnog marketinga tradicionalni marketing pronalazi načine da se razvija i opstaje.

Npr. bilbordi kao tradicionalni način marketinga koriste manje teksta i više slika. Slika vrijedi hiljadu riječi, a uvjerljive slike odlične su za podizanje svijesti o bilo kojem proizvodu. Veći natpisi nikada neće biti zanemareni i panoi ne mogu zastarijevati s obzirom na njihov široki domet. Direktna pošta podrazumijeva kreativnost, personaliziranje i ciljanje određene publike. Direktnu poštu nije samo lakše razumjeti, ona također ima veću moć utjecaja na čitatelje. Direktna pošta u određenim branšama također dovodi do veće stope odgovora, a uz podsjetnice ili vizit karte izaziva emocionalne reakcije i lakše se apsorbira od riječi na ekranu.

Proizvođač sira dodao upotrebnu vrijednost svojoj poslovnoj kartici: ribanje sira

Snaga letaka i brošura leži i u činjenici da imamo odmah dostupne informacije u rukama, bez da pretražujemo online. Ne zanemarimo činjenicu da neki od njih nude i popuste pri narednoj kupovini. 

Sinergija sa okolinom promocije farbe za kosu ovom Billboardu daje novu dinamiku i kreativnu vrijednost.

Event marketing nemoguće je svrstati u nešto outdated ili ga nazvati tradicionalnim. Sve proslave, važni događaji, obilježavanje godišnjica, rođendana, prezentacija novog proizvoda, nemoguće je zamisliti bez umrežavanja ljudi i žive riječi. Prodajni manageri i prodajni agenti su katalizatori marketinškog procesa, a živa riječ nerijetko ima veću moć i snažniji odjek nego ona koja se nalazi online.

Tradicionalni marketing postoji već stoljećima. Ljudi su navikli na to. Tradicionalne metode od povezivanja do umrežavanja na događajima, pozivi i preporuke koriste snagu ljudske interakcije. Opipljivo, fizičko prisustvo, papir i tradicionalni marketinški kanali evociraju osjećaj i trajno pamćenje. 

Vanredne okolnosti uzrokovane pandemijom virusa COVID-19 pred marketare su stavile brojne izazove, ali i mogućnosti da kreativnim pristupom, te jasno isplaniranim i definiranim segmentima kampanje za određenog klijenta, dođu do rezultata i dostignu zacrtane KPI-eve, miksajući tradicionalne i digitalne načine oglašavanja odjednom.

https://www.youtube.com/watch?v=6abGoo_PIJg
Reklama servisa za dostavu Deliveroo tokom pandemije

Omnichannel oglašavanje – recept za uspjeh

U proteklih nekoliko godina, često čujemo izraz „tradicionalni marketing“, jer uslijed pojave digitalnog oglašavanja, sve drugo što nije na internetu za ljude je automatski postalo outdated. No, svi danas gledamo TV, slušamo radio u vozilima, više volimo listati klasične knjige i časopise, posebno dok putujemo, nego da iste pretražujemo online, i dalje volimo posjećivati sajmove, konferencije, volimo pogledati reklame na banerima i bilbordima. Stoga, za neke elemente marketinga ne možemo reći da su isključivo tradicionalni, jer nas to podsjeća uglavnom na neku prošlost.

 “Omni-Channel” marketing – buzzword koji se vraća – način je na koji definiramo vrlo značajan i evoluirajući pomak od masovnog, push-based marketinga ka personaliziranoj ili pull-based komunikaciji. Danas je kupac u centru – bez obzira gdje i kako kupuje, a neprekidno potrošačko iskustvo dovodi do prodaje, koja je rezultat „Omni-Channel“ oglašavanja, tzv. svekanalnog oglašavanja koje obuhvata tradicionalne i digitalne elemente reklamnog prostora.

Integrirana marketing kampanja koja koristi miks elemenata tradicionalnog i digitalnog marketinga, danas je ključ za uspjeh svake kompanije kada je oglašavanje u pitanju. U nastavku navodimo iskustva ZI PR agencije za odnose sa javnošću i Softray Solutions koja nudi usluge razvoja software rješenja. Konkretnije, iskustva izlažu direktorica marketinga ZIPR Agencije Anela Ramić-Šabanić i Jasmina Bojičić, Marketing Manager Softray Solutions. Koje to metode koristi agencija koja ima raznolik spektar klijenata i koristi različite metode oglašavanja? Kako marketing koristi jedna IT kompanija?

Marketing mix tradicionalnih i digitalnih načina oglašavanja idealan su spoj za uspjeh kampanje bilo kojeg klijenta

ZIPR Agencija za odnose s javnošću iz Sarajeva, uspješno posluje već dvanaest godina. Agencija se od svog nastanka u kontinuitetu uspješno bavi integrisanim komunikacijama, koje podrazumijevaju jako širok spektar potreba tržišta u segmentu komunikacijskih znanosti – od PRa, marketinga, brandinga, strateškog planiranja, kriznog komuniciranja. No, prateći svjetske trendove i potrebe tržišta, Agencija je djelokrug rada proširila i na usluge digitalnog marketinga, kreativu i grafički dizajn, audio i video produkciju, te usluge ITa. Anela Ramić-Šabanić navodi koje segmente tradicionalnog marketinga koristi u radu sa svojim klijentima, te što se to kod oglašavanja promijenilo u posljednje vrijeme.

ZIPR Agencija u svom djelokrugu usluga koje pruža, posluje sa velikim brojem klijenata kako u Bosni i Hercegovini, tako i diljem svijeta. Nastala kao inicijalno PR agencija za odnose s javnošću, danas je jedna od najrespektabilnijih agencija kada su PR usluge u pitanju. No, u posljednih nekoliko godina nerijetko se dešava da naši klijenti, ali i oni potencijalni, pored PR i Marketing usluga koje podrazumijevaju set aktivnosti od event managementa, kriznog komuniciranja, svakodnevne saradnje sa medijima itd, traže i usluge digitalnog oglašavanja. S tim u vezi, Agencija je proširila svoje usluge, a samim tim i ojačala svoj tim sa stručnjacima u oblasti digitalnog marketinga, grafičkog dizajna, IT-a, te poslova u segmentu audio i video produkcije. Vrlo brzo smo postali konkurentna Agencija i onim najvećim, proizvodima koje plasiramo, načinom komunikacije kako prema klijentima, tako i prema ciljanoj publici, te činjenicom da svakom našem klijentu, bez obzira o kakvoj se kampanji radi, uvijek damo mnogo više no što smo inicijalno dogovorili. Zbog toga, naši klijenti ostaju sa nama dugoročno, svjesni da svakome od njih pristupamo sa posebnom pažnjom, te uvijek nastojimo kroz KPI ciljeve koje zacrtamo iznenadimo i sami sebe uspjehom u svakom i najmanjem dijelu kampanje.

Anela Ramić-Šabanić, direktorica marketinga ZIPR Agencije

Svjesni činjenice da digitalizacijom poslovanja, potrebe tržišta i navike potrošača se rapidno mijenjaju, elementi tradicionalnog marketinga ipak i dalje egzistiraju i neophodni su za provedbu određenih segmenata kampanje za bilo kojeg klijenta ili kompaniju. Marketing mix tradicionalnih i digitalnih načina oglašavanja, uz tim eksperata koji provode navedene aktivnosti, idealan su spoj za uspjeh kampanje bilo kojeg klijenta, bilo gdje na svijetu.

Tokom pandemije virusa COVID-19, naši uposlenici su proveli 49 dana u svojim domovima radeći u izolaciji, a ZIPR Agencija svjesna opasnosti uslijed vanrednih okolnosti, među prvima se odlučila za pomenuti korak. Tokom pandemije, sve aktivnosti naših klijenata kada su u pitanju aktivnosti face to face – konferencije, seminari, eventi su otkazani. Ali, većina tih aktivnosti ipak je realizirana kroz elemente digitalnog oglašavanja, jer vrlo je bitno kampanju provodi u kontinuitetu, te ostati u toku, s obzirom da znamo koliko je danas konkurentno tržište bez obzira na svaki oblik vanrednih okolnosti. Tokom izolacije, bili smo jedna od rijetkih kompanija u Bosni i Hercegovini koja je imala jako puno posla u domenu onoga čime se bavimo, dobili smo nove klijente, sa postojećim smo imali redovne online sastanke, a period od nepuna dva mjeseca smo iskoristili za sticanje novih znanja. No, istini za volju, jedva smo čekali nazad u office, jer face to face komunikacija je nezamjenjiva, kako između nas uposlenika, tako i sa klijentima. Jer, bez obzira na sve prednosti i mogućnosti koje pruža internet, od medijskih portala, knjiga, zoom, skype isl. mogućnosti za sastanke, neprikosnovenih društvenih mreža na kojima smo danas svi, za većinu nas su ta „živa riječ“, knjiga ili novine u rukama, klasični sastanci sa klijentima, i dalje nezamjenjivi. Ne smijemo zaboraviti da bez obzira na sve pogodnosti online oglašavanja i činjenicu da većina stanovništva ima pristup internetu, ipak nisu svi „online“, ne koriste svi društvene mreže, te da je OOH marketing (Out-of-home advertising) i dalje nezamjenjiv u pogledu vanjskog oglašavanja. Razumijući da se vanjsko oglašavanje danas razvija putem LED reklama, te da je i taj segment digitaliziran, ipak većina kompanija u svijetu koristi OOH oglašavanje na plakatima, banerima, kroz letke, brošure, ili jednostavno postere na svojim izlozima, jer je to prvo što primjećujemo na outdooru kada šetamo gradom. Ne smijemo izostaviti ni činjenicu da većina malo starije populacije nikada neće ustupiti mjesto online portalima naspram TV-a, ali i generalno većini stanovništva kada je sadržaj bilo koje vrste u pitanju na tv ili radio stanicama.”

Zadovoljan klijent je najbolji alat za promociju

Jedna od najuspješnijih IT kompanija u Bosni i Hercegovini Softray Solutions, koristi koncept integrisanog marketinga koji implementiraju, a koji im omogućava da osiguraju jedinstveno iskustvo klijenta kroz sve kanale komunikacije, tradicionalne i digitalne podjednako.

Kroz tradicionalne kanale oglašavanja koje implementiramo, trudimo se plasirati što konkretniju poruku prema našoj ciljnoj skupini, a to su u ovom slučaju klijenti. U tome nam najviše pomaže face to face komunikacija. Kroz otvorenu i direktnu komunikaciju nastojimo da prepoznamo vitalne poslovne interese i ciljeve naših klijenata kako bismo za njih kreirali efikasna i kvalitetna softverska rješenja koristeći najsavremenije tehnologije. Prisustvo na relevantnim događajima, konferencijama i sajmovima širom Amerike i Europe koje posjećujemo, neizostavni su dio naše strategije, gdje imamo priliku susresti se s predstavnicima velikih korporacija iz sektora zdravstva, saobraćaja, telekomunikacija i sl. s kojima najčešće i sarađujemo. To je prilika da predstavimo naše usluge, te na takve događaje uvijek nosimo marketinške i prodajne materijale poput brošura, kataloga, bussines kartica koji su i dalje veoma aktuelni i korisni mediji. Jednostavno, shvatili smo da ljudi vole opipljive stvari, interesantne i kreativno osmišljene materijale koje mogu držati u svojim rukama. Ključ odličnog odrađenog printanog materijala je dobar grafički dizajn koji radimo in-house. Uz privlačne boje našeg brenda, zanimljive formate i visokokvalitetne materijale, te informacije koje se nalaze u brošurama, a koje prikazuje naše usluge, trudimo se da zainteresujemo ciljnu skupinu za saradnju. Međutim, od kada smo počeli s radom prije pet godina, preporuka (od usta do usta) je osnovni generator novih poslova koje dobijamo. Zadovoljan klijent je naš najbolji alat za promociju i veoma smo ponosni na tu činjenicu. Osim toga, smatramo da je tele marketing i dalje jedan od bitnih marketinških i prodajnih kanala, te je upravo iz tog razloga dio naše B2B strategije kada je riječ o tradicionalnom oglašavanju. Kroz dobro ustanovljen i osmišljen sistem, cold calling u kombinaciji s modernim, digitalnim taktikama oglašavanja nam omogućava identifikovati najperspektivnije potencijalne klijente.

Jasmina Bojičić, Marketing Manager kompanije Softray Solutions

Jasmina Bojičić, Marketing Manager kompanije Softray Solutions, je dodala da istraživanje najboljeg modela oglašavanja u proteklih nekoliko godina i kombinacija tradicionalnog i digitalnog marketinga koju trenutno implementiraju daje najbolje rezultate, što dokazuje i podatak da je Softray Solutions kompanija u protekle dvije godine narasla za 200 posto.
Temeljna vrijednost koju marketing prodaje je vrhunski proizvod ili usluga. Kao što nijedna količina dobrog marketinga ne može prodati loš proizvod, tako je i obrnuto. Marketing je umjetnost koja svoju vrijednost dobija iz tradicionalnih tehnika jer se to oduvijek događalo.
Od baby boomova do Gen-X, i Gen-Y, pojave „milenijalaca“ pa sve do danas, tradicionalni marketing pokriva mnogo toga. Dok digitalni marketing i dalje postaje sve značajniji, tradicionalne marketinške tehnike ostaju važno i trajno oružje za interaktivni, licem u lice i vješt marketing.

Izvori: https://www.onlinemarketinginstitute.org/blog/2018/06/9-traditional-marketing-techniques-still-matter/


Širite znanje