Šta je to umjetna inteligencija? Kako se primjenjuje umjetna inteligencija u kontekstu marketinga?
Sigurno smo svi u jednom trenutku zamišljali kako će izgledati budućnost. U prošlosti su snimani mnogi filmovi na temu budućnosti. Glavni koncept tih filmova su bili roboti i leteći automobili, međutim stvarnost je ipak danas malo drugačija. Iako smo duboko „zagazili“ u tu budućnost, robota, bar u mjeri i načinu na koji su prikazani u tim filmovima, nema. Nema ni letećih automobila, ali ipak postoji jedna stvar koja je danas aktivno razvija, a to je umjetna inteligencija (Artificial Intelligence).
Za razliku vremena kada je prvi put spomenuo 1950.godine, Alan Turing, umjetna inteligencija je danas dostigla jedan zavidan i možda po Alanu čak ni u njegovim snovima, visok nivo razvijenosti. Te 1950.godine, Alan Turing, je postavio jedno ključno pitanje, a to je : „ mogu li mašine misliti“?
U današnje vrijeme umjetna inteligencija je jako razvijena, te je postala sastavni dio digitalnog marketinga i contet marketinga, ali prije nego što krenemo detaljnije analizirati tematiku, dat ćemo odgovor na pitanje – šta je to umjetna inteligencija.
Šta je to umjetna inteligencija?
Umjetna inteligencija je mogućnost mašine ili kompjuterskih programa da misle i uče. To podrazumijeva da upravo ti programi poprimaju intuitivne osobine čovjeka kao što su mišljenje, rješavanje problema, komunikacija i sposobnost učenja.
Suština umjetne inteligencije, kao i njen koncept, jeste kreiranje mašina ili kompjuterskih programa koji su u stanju da budu u interakciji sa njihovom okolinom,i to samostalno.
Ako ukucate u Google pretraživač neki pojam, kao naprimjer: Sebilj, Google će vam istog trenutka ponuditi i odgovor na taj pojam. Ali uz brz i konkretan odgovor na pojam koji ste ukucali, dobit ćete odmah još i odgovore na niz sličnih pitanja, a koje korisnici često upisuju u Google pretragu.
Upravo sve ove rezultate koje dobijete, omogućuje umjetna inteligencija.
Dakle, kao zaključak se nameće da je umjetna inteligencija učenje, odnosno proces u kojem su mašine i kompjuterski programi u mogućnosti odmah riješiti nečiji problem.
Na koji način umjetna inteligencija rješava nečiji „problem“?
Kako bi umjetna inteligencija uspješno riješila neki problem, ove mašine i kompjuterski programi koriste prethodne skupove podataka, a koji su sakupljani od ranijih pretraživanja drugih korisnika, te na osnovu tih sakupljenih podataka, mašine uspijevaju da samostalno uče iz svih prethodnih situacija.
Zbog ovog procesa kada ukucate u Google pretraživač određenu adresu, nećete dobiti samo njenu lokaciju, već ćete dobiti i sve ostale podatke koji su u blizini te adrese, škole, prodavnice, tržne centre itd.
Kako se primjenjuje umjetna inteligencija u kontekstu marketinga?
Sa aspekta marketinga, umjetna inteligencija se može primijeniti na mnogo područja. Neki od njih su optimizacija pretraživanja, marketinško targetiranje i generisanje potencijalnih klijenata. Google pretraživač je savršen primjer umjetne inteligencije. Jer, Google oponaša, i to uspješno radi, ljudsku inteligenciju i konstantno uči, što znači da mu već odavno nisu potrebni njegovi „kreatori“, kako bi ručno popunjavali njegovu masivnu bazu podataka.
Samim tim, umjetna inteligencija u svijetu digitalnog marketinga je i više nego dobrodošla.
Sa Chatbotovima nam je poboljšano korisničko iskustvo
Chatbotovi su u praksi jedan od najjačih alata koji danas stoje na raspolaganju u digitalnom marketingu. Oni su stvoreni za oponašanje ljudskog razgovora. Samo je za Facebook Messenger aplikaciju razvijeno njih barem 100.000.
Chatbotovi rade na principu da reaguju na popis zahtjeva korisnika i da na osnovu tih zahtjeva mogu naučiti kako se „ponašati“ u situacijama koje se često ponavljaju. Upravo su oni pravi primjer umjetne inteligencije, jer baš kao i čovjek oni mogu odgovoriti korisnicima na poruku, voditi razgovore, te su u stanju riješiti „problem“, pa čak i obavljati niz zadataka.
Chatbotovi na pitanja odgovaraju u stvarnom vremenu, te korisnici ne moraju konstantno refreshovati svoj inbox u nadi da su u tom trenutku dobili svoj odgovor.
Prilikom online kupovine, chatbotovi mogu čak i predložiti proizvode koji se često kupuju ili mogu informisati korisnike o aktuelnoj akciji u obližnjem tržnom centru.
Targetiranje publike online reklamama
U digitalnom svijetu podaci se mogu konstantno pronalaziti, te nakon toga oni se mogu prerađivati u informacije od čega nastaje poznati insights (odnosno statistika). Upravo pomoću njih dolazi se do donošenja pametnijih marketinških odluka prilikom kreiranja kampanje.
Postoji mnoštvo programa iz kojih se mogu izvući razni podaci, ko nas lajka, odakle nas neko lajka, odakle nas ljudi prate, kojeg su spola ili godina. Uvid u te podatke pružaju i same društvene mreže, a dok nam Google Analytics nudi mnogo detaljniji pregled.
Upravo umjetna inteligencija nam tu olakšava posao. Umjesto da svaki put tražimo i proučavamo publiku, umjetna inteligencija će biti opet tu za nas. Google Ads od 2008.godine koristi UI, tačnije koristi je u Quality Score dijelu vašeg oglasa, te na taj način predviđa kolike su šanse da će neko na bazi upita u Google pretraživaču kliknuti baš na vaš oglas.
Stvaranje personaliziranog content marketinga
Online sadržaj igra veliku ulogu u svim marketinškim strategijama, jer uspješnu online kampanju čini uvjerljiv i detaljno isplaniran sadržaj. Da ne bi proveli niz istraživanja, traženja interesa ciljne publike, pronalaska ključnih riječi, tu je umjetna inteligencija da nam pomogne. Ona koristi algoritam pomoću kojeg pametni program generira sadržaj sa najboljom kombinacijom ključnih riječi koje će privući čitatelje i nagovoriti ih da učine ono što želite. To najviše sa marketinškog aspekta znači uštedu vremena.
Već postoje softveri koji generiraju rečenice do 600 znakova. Mašinski generiran sadržaj obrađuje sadržaj na temelju algoritma koji pruža detalje i istraživanja potrebna za pisanje o nekoj temi.
Savjetovanje publike
Sigurno ste nekada listajući vaš news feed naišli na reklamu o kojoj ste razgovarali prije nekoliko dana sa vašim ukućanima, i pomislili mora da me neko prisluškuje? Mnoge kompanije koriste umjetnu inteligenciju za praćenje navika i želja svojih korisnika kako bi pred njih stavila proizvode za koje će korisnici biti zainteresirani. Softver detaljno prati i analizira navike i potrošnju svakog potrošača i pomoću sakupljenih podataka predlaže proizvode koji bi nas mogli zainteresirati.
Ovo znači promoviranje proizvoda za koje kompanija misli da bi ih klijenti željeli. I ne brinite, niko vas ne prisluškuje, to je samo umjetna inteligencija.
Prepoznavanje online vizuelnog sadržaja
Da li ste se ikada zapitali kako funkcionira tagovanje prijatelja na fotografiji na Facebooku? Vjerovali ili ne, postoji mnogo više mogućnosti koje tehnologija prepoznavanja vizuelnog sadržaja može pružiti u marketinškom svijetu.
Vizuali i fotografije u digitalnom marketingu igraju veliku ulogu u oglašavanju i pretraživanju samog weba. Danas pametni oglasi mogu prepoznati vizuelni sadržaj i analizirati oglase koji najviše privlače publiku.
Pomoću umjetne inteligencije, sposobnost prepoznavanja vizuelnog sadržaja može postati interaktivni marketinški alat. Korisnici mogu samo uslikati fotografiju proizvoda kojeg žele i ubrzo dobiti povratne informacije o tome gdje taj proizvod mogu kupiti, kolika je cijena itd.
Danas mnogi, koristeći Google Ads, Facebook Ads ili slične marketing alate, dolaze u dodir i nesvjesno koriste mašinsko učenje i umjetnu inteligenciju na ciljanim skupinama. Iako napredna umjetna inteligencija može izgledati zastrašujuće, marketinški softver koji koristi ovu tehnologiju vrlo je lak za upotrebu i jednostavan za primjenu sa postojećim sistemima. Ako već niste istražili svijet martecha na AI, jučer je bilo vrijeme da to učinite, ali ni danas nije kasno!
Izvori:
- https://www.singlegrain.com/artificial-intelligence/content-marketing-and-artificial-intelligence-a-perfect-marriage/
- http://www.curata.com/blog/artificial-intelligence-content-marketing/
- https://blog.marketmuse.com/impact-of-ai-on-content-strategy/
- https://blog.atomicreach.com/artificial-intelligence-in-content-marketing