Uloga i značaj marketinga u IT kompanijama

marketing u IT
Širite znanje

Rapidne promjene su konstanta u visokotehnološkom razvoju i informacijskim tehnologijama. Kompanije svakodnevno nastoje da unaprijede komunikacijski i content prostor, te da privuku konzumente i krajnje kupce putem svojim ponuda.

Anela Ramić-Šabanić

Već nekoliko godina unazad IT i marketing sektori imaju jako dobru saradnju. Kako je tržišna potreba za boljim razumijevanjem klijenta rasla, zahtijevala je ulaganje i korištenje značajne količine tehnologije i sales znanja kako bi IT kompanija “prodala” uslugu, a klijent bio zadovoljan. U tom segmentu, marketing i sales department čine jednu od glavnih okosnica svakog “dobro obavljenog posla”. Kako bi kampanja za bilo koju uslugu uspješno “prošla”, neophodna joj je digitalna prisutnost. Alata za navedeno je jako puno, od plaćenih do neplaćenih oglasa, do u potpunosti neplaćenih kojima je itekako data prednost kroz razne digitalno-propagandne načine, s obzirom na jako ubrzan razvoj tehnoloških procesa. 

Upotreba marketing alata se subverzivno promijenila i mijenja se svakog trenutka, ovisno o razvoju kako tehnologija, tako i samog digitalnog unaprijeđenja usluga. Koliko je važna uloga marketinga u ITu, govori i činjenica koliko je rapidno porasla potreba da se bilo koja IT usluga treba nadopuniti višekanalnim marketinškim planom, predanim prodajnim timom i industrijskim marketing mix ekspertizama.

Primjera radi, korištenje velikog broja internet alata, SaaS i cloud modela, dramatično su smanjili troškove instalacije, omogućujući pojedincima ili malim grupama da kupuju softver na diskrecijskim proračunima ili besplatno koriste osnovne verzije. Kako se usvajanje proširilo u cijeloj organizaciji, vrijednost softvera na kraju se prepliće do poslovnih rukovoditelja na razini C koji mogu pisati velike provjere kako bi dobili vitalne tehnološke značajke koje velike tvrtke trebaju, kao što su administracija, sigurnost, integracija, usklađenost i podrška.

Zašto IT i marketing moraju raditi zajedno

Tehnologija je danas kamen temeljac svakog marketinškog odjela jer su glavni marketinški djelatnici prisiljeni na brojne načine razumjeti svoje klijente i njihova ponašanja kako bi poboljšali odnos između brenda i potrošača. Dakle, kako izgleda stack marketinške tehnologije? Postoje dvije glavne komponente: Prvi je system of record. Kako bi se sastavili profili na razini pojedinačnih korisnika, to zahtijeva da marketing ulaže na različite načine kako bi prikupio informacije o potrošačima. To se empirijski razvija u obliku sistema za upravljanje odnosima s klijentima (CRM), platformi za upravljanje podacima (DMP) i drugih različitih alata za automatizaciju marketinga. Druga glavna komponenta je malo složenija. To je zato što kako bi iskoristili ove podatke o klijentima i stavili ga u upotrebu, današnjem marketinškom stručnjaku trebaju mnoga rješenja za izvršavanje marketinških napora. Budući da marketari neprestano jure najbolje proizvode u ponudi, scam i dalje raste kako bi odgovarao potrebama odjela. Nije neuobičajeno imati organizaciju marketinga u korporativnoj klasi koja koristi više od 20 sustava za izvršavanje svojih svakodnevnih zadataka. Ono što je neophodno imati na umu je da svako od ovih segmenata ima vlastito korisničko sučelje koje pruža analitiku, što može biti korisno za bolje razumijevanje ako se napori marketinškog odjela uspješno odvijaju. Postoji samo jedan problem. Ako marketinški stručnjaci imaju više od 20 izvornih sustava, spajanje ovih informacija može biti teško – naravno, to podrazumijeva da tim zna koje informacije želi spojiti i može dešifrirati što je jednostavno od najveće važnosti. Dok se dijelovi scama mogu povezati izvorno, to ne znači da su povezani za analizu podataka.

To znači da je za dobijanje najviše informacija potrebno kombinirati ove različite tačke podataka. Na taj način marketari mogu razumjeti kako rade s klijentima na mikro razini. To je razlog zašto se mnogi današnji marketari oslanjaju na nepraktična rješenja, kao naprimjer Microsoft Excel proračunske tablice.

Zato danas, više nego ikad, marketinški stručnjaci i IT trebaju raditi zajedno. Napredna analitička znanja kada su u pitanju promet, interakcija i konverzije, zatim odlično vladanje marketingom na društvenim mrežama i razvijene komunikacijske vještine, elementi su neophodni u svakoj IT kompaniji. Jer razvoj internetskih stranica i aplikacija, poznavanje tehnologija – web markupa (HTML, CSS), te načela komunikacije između čovjeka i IT Sistema (UI/UX), posjedovanje prodajnih vještina i osnova programiranja, vještine su prijeko potrebne kod svakog digitalnog marketera koji je zaposlen u IT kompaniji. Sve to skupa, digitalnog marketera čini jednom od najvažnijih karika u IT industriji.

Digitalno oglašavanje – must have u IT industriji

Kako bi kampanja dosegla maksimum, bitno je da imati grupe oglasa sa dobro postavljenim budžetom, relevantnim ključnim riječima, te pripadajućim copyjem i linkovima. Za razliku od ostalih aukcija na kojima „pobjeđuje“ najveća ponuda, u ovom slučaju pobjedu odnosi onaj s najvećim Ad Rankom. Relevantnost igra veliku ulogu kada su u pitanju Google oglasi. Šta to podrazumijeva? Zamislimo jednu veliku kompaniju i neku riječ koja je potpuno nepovezana s njom. Primjerice, Coca-Cola i cvijet. Google zna da je relevantnost pretrage jako važna. Zato kada upišemo „cvijet“ u tražilicu, nećemo vidjeti Coca-Colin među prvim rezultatima, čak da iz nekog razloga i zakupe tu ključnu riječ. Zato je jako važno obratiti pozornost da ključne riječi koje zakupljujemo budu relevantne sa sadržajem na webu kompanije. 

Društvene mreže promijenile su svakodnevnicu, a na to nisu zažmirili niti oglašivači. Štoviše, kompanije pokušavaju monetizirati društvene mreže koliko god je to moguće. Dio njihovih rezultata svakako je organski, no veći dio je zapravo plaćen. Postoji mnogo načina na koje je moguće optimizirati kampanju na društvenim mrežama. Zbog najveće baze korisnika (koji vole reagirati na objave brendova), Facebook je razvio odličan alat za bolje targetiranje publike. On omogućava oglašivačima da što efikasnije iskoriste oglase za novac koji su spremni uložiti. Također, važno je da imati jasan cilj i dobro postavljen KPI (Key Performance Indicators) koji može biti usmjeren na awareness, razmatranje i konverzije. Tematika definiranja ključnih indikatora poslovanja je danas u praksi sve više zastupljena. Istraživanja pokazuju da preko 90% najuspešnijih kompanija u svijetu imaju neki oblik primjene ključnih indikatora poslovanja kroz različite koncepte i metodologije. KPI su ključni indikatori uspješnosti (ili neuspješnosti) i mjerila koja podržavaju poslovnu strategiju i uspješno poslovanje kompanija i odražavaju mjeru uspješnosti poslovanja i održivost poslovne strategije kompanija.

Različite stvari „pale“ kod različitih brendova. Do svoje tajne formule za uspješno oglašavanje dolazi se testiranjem. Neke stvari će prolaziti bolje od drugih, iskustveno će se doći do najboljeg načina za targetiranje svojih kupaca. Ipak, važno je znati da postoje i različiti tipovi oglasa, odnosno: Collection, Dynamic, Lead Generation i Facebook Messenger oglasi. Collection oglasi pomoći će promovirati proizvod (ili uslugu) tako da tvojim potencijalnim kupcima omogućavaju da saznaju sve što trebaju znati bez da napuste Facebook, dok ujedno donose promet na link vezan uz proizvod. Dynamic oglasi targetiraju ljude koji su izrazili interes za proizvod na webu, aplikaciji ili negdje drugdje na internetu. Lead Generation oglasi dovode leadove na osnovu popunjavanja obrazaca za pretplatu na newsletter, besplatne probne periode i registracije. Tu su i Facebook Messenger oglasi, koji su super stvar za brand awareness i ostvarenje većih prihoda.

Smjernice osnovnih vrijednosti IT digitalnog marketinga putem web stranice

Svakako, za produktivnu i kvalitetnu web stranicu neophodno je provesti vrijeme kako bi izgradili najbolji protok i dizajn i jasno artikulirali vrijednost koju proizvod donosi krajnjim korisnicima, te istovremeno prenijeti osobnost kompanije i organizirati je na jednostavan, logičan način. Od izuzetnog je značaja identificirati ključnu publiku i izgraditi dijelove web-lokacije usmjerene na svaku od krajnjih korisnika.

Omogućavanje uspješnog dokaza razvoja koncepta (POC) – Kompanije vrlo često ne razumiju vrijednost koju nude korisnicima. Ili to znaju, ali ne prikazuju na adekvatan način, te informacije na svojoj web-lokaciji ili u marketinškim kolateralima. Nužno je shvatiti da se svaka kompanija uklapa u konkurentni krajolik, te izdvojiti jasnu nišu i usredotočiti se na vlastite tehnologije i sve ono što one pružaju. Također, vrlo je važno pomoći potencijalnim klijentima u razvoju POC-a nudeći proces evaluacije softveru. Saradnja sa klijentima kako bi razvili ključne pokazatelje uspješnosti (KPI), te ponudili najučinkovitije rješenje za njihove prilagođene potrebe i okruženje, treba biti jedan od prioriteta svake IT kompanije.

Stvoriti pristup sa više kanala – podrazumijeva analizu gdje korisnici troše većinu svog vremena i ciljanje istih na odgovarajući način. Također, podrazumijeva ispravnu procjenu koliki će dio proračuna biti dodijeljen tradicionalnijim marketinškim kanalima kao što su konferencije i webinari, a zatim dublju analitiku za ugradnju novih društvenih medija.

Content u IT-u

Sadržaj se smatra prioritetom u svim segmentima digitalnog marketinga. Njime se obavještava, najavljuje i reklamira odeđena usluga. Osim isticanja usluga, sadržaj u ITu se umnogome fokusira na “pozitivnu atmosferu” na radnom mjestu, na intervjue sa uposlenicima, praćenje svakodnevnice u officeu. Zašto je to tako? IT kompanije najviše resursa ulažu u svoje uposlenike, kao nijedna druga branša na svijetu. Mnogo im je stalo da su njihovi uposlenici zadovoljni uvjetima rada, jer samo na taj način i kompanija radi na izgradnji i unaprijeđenju samog poslovanja. Facebook je vrlo poznat po tome što se brine o svojim zaposlenicima. Nude im veliku količinu pogodnosti koje uključuju besplatan doručak, ručak i večeru, te neograničenu količinu pića i svježeg voća. Njihovo sjedište u Kaliforniji ima vlastitu teretanu, brijačnicu, radionicu za popravak bicikala, prodavaonicu odjeće, restorane i još mnogo toga pa nije ni čudo da su njihovi zaposlenici tako sretni što dolaze na posao svaki dan!

Content, odnosno sadržaj je višestruko bitan jer:

  • Izgrađuje povjerenje sa posjetiocima i krajnjim korisnicima,
  • Izgrađuje Brand awereness,
  • Odličan je za SEO,
  • Generira opcije za poslovanje,
  • Privlači “idealne” kupce,
  • Posjetioci dijele objave putem društvenih mreža,
  • Omogućava posjetiocima da se ponovo vrate na web,
  • Izgrađuje Brand Authority,
  • Izgrađuje povratne veze.

Konsolidacija, racionalizacija i osiguranje opstojnosti, ključni su pokretači IT-a i marketinga radi zajedničkog cilja. Predstavljanje proizvoda na adekvatan način, posebno putem digitalnog marketinga, te radne atmosphere, kao i svih drugih usluga, ključne su komponente u IT industriji. Opće poznata je činjenica da ove dvije struke nikada kao sada nisu prije imale bližu saradnju, s obzirom na fakt da je “svako branio svoju struku”. IT kompanije bile su uvjerene da njihov proizvod nije potrebno reklamirati da bi se probili na tržište. No, rastom broja IT kompanija, povećala se potreba za osobom koja će na adekvatan način što bolje predočiti uslugu krajnjem korisniku. Tu glavnu ulogu preuzimaju marketeri, digitalni marketing manageri, koji umnogome koriste sve elemente marketinga i prodaje da se što bolje predstave u svijetu konkurencije.

Marketeri u IT industriji koriste brojne alate za probijanje na tržištu, a između ostalog i ugodnu atmosferu na poslu, imajući u vidu da su IT kompanije neke od rijetkih koje mnogo ulažu u svoje radnike i radnu atmosferu. Marketeri koriste digitalni prostor kao ključni segment marketinga i prodaje. U prvom planu društvene mreže i web, a potom optimizaciju i svakodnevna unaprijeđenja istih. Neminovno je da marketeri i IT stručnjaci moraju usko sarađivati kako bi kompaniju u kojoj rade unaprijedili u poslovnom segmentu i što bolje se predstavili konkurentnom tržištu.

Izvori:


Širite znanje