Učenici i studenti će učiti vani, sa i na različitim uređajima, slušajući edukatora po izboru. Vještine se neće procjenjivati testovima na papiru, već na osnovu njihovih rezultata u primjeni.
Obrazovanje prolazi kroz promjene kao i mnoge druge ljudske djelatnosti. Kako se svijet u kojem živimo mijenja kako bi prihvatio tehnološku budućnost, način i ono što predajemo u našem obrazovnom sistemu također će se preoblikovati kako bi bili u toku sa rastućim zahtjevima 21. vijeka i digitalnog doba.
Tehnologija brzo mijenja svijet oko nas. Mnogi se brinu da će tehnologija zamijeniti ljudsku inteligenciju. Neki se nastavnici brinu da u bliskoj budućnosti neće imati učenika za predavanje jer bi tehnologija mogla preuzeti njihov posao. Na primjer, milijuni korisnika uče strane jezike uz pomoć Duolingo mobilne aplikacije koja koristi umjetnu inteligenciju za lekcije iz stranih jezika. Naravno, predavanje uživo i neki oblici obrazovanja iz učionice neće nestati preko noći. Samo će poprimiti različite oblike.
Umreženost, saradnja i zajednička edukacija
Koncept edukacije gdje učitelj stoji ispred table u prostoriji punoj učenika koji slušaju i reagiraju na predavanje je sve više stvar prošlosti. Formalna učionica zamijenit će se formama za učenje koja omogućavaju pojedincima, malim ili većim grupama da surađuju na istom fizičkom mjestu ili na daljinu tokom aktivnostima na projektima učenja.
Kakvo obrazovanje mogu imati nove generacije učenika i studenata ovisit će i od svakog pojedinca. Veća dostupnost edukativnih formi i sadržaja uz rastući trend cjeloživotne edukacije umanjit će ulogu formalnog obrazovanja.
Činjenica je da se iskustva koja omogućavaju suradnju, komunikaciju i timski rad svih učenika već često dešavaju izvan učionice.Učenici već sada uče kod kuće, učionici i online gdje provode vrijeme surađujući i primjenjujući svoja znanja na stvarna pitanja. Stoga je logično olakšati i uvesti ove forme i unutar učionice. Učiti bilo gdje i bilo kad
Tehnologija nije samo motivirajući faktor već i neophodnost kada je učenje u pitanju. Ona je bitan segment u budućnost obrazovanja kako bi se osiguralo da učenici budu opremljeni vještinama za snalaženje u svijetu koji sve više ovisi o tehnologiji.
Neki tvrde da tehnologija u našim učionicama stvara lijene i nepovezane učenike, Bilo je različitih nivoa motivacije i prije pojave digitalnih tehnologija. Digitalizacija obrazovanja definitivno dodaje novo oružje u borbi za veću angažovanost i motivaciju učenika. Nema pedagoškog obrazloženja zabrani korištenja digitalnih uređaja u školi, dok se iste koriste za edukaciju van škole. Bitan preduslov je da edukatori imaju razvijene vještine i sposobnosti efikasne implementacije digitalnih rješenja koji imaju dobre rezultate.
Sada je realnost da “učionice” mogu biti bilo gdje i bilo kada. Studenti u svakom trenutku mogu raditi na projektima u virtualnom kontekstu s drugim studentima iz istog razreda, škole ali i iz cijelog svijeta. Tehnološki napredak omogućio je međusobnu povezanost informacija i ljudi pritiskom na dugme. Sjedeći negdje u BiH možete učiti o podvodnoj arheologiji ako imate interes.
Obrazovanje u budućnosti trebat će pokazati kako se tehnologija može koristiti u korist učenika, kao i naučiti buduće generacije kako se nositi s problemima koji iz toga proizlaze.
Edukatori budućnosti
Nastava i edukacija već uveliko izlazi izvan učionice i nastavit će to činiti. Taj proces je dobio posebno na važnosti tokom pandemije. Od početka 2020 mnogi edukatori i učenici su morali brzo ovladati novim vještinama neophodnim za efikasnu digitalnu online nastavu. Nastala je i čitava industrija koja je razvijala nove aplikacije i alate za online obrazovanje. Platforme kao Edmodo, Kahoot, Socrative, Seesaw ili Khan Academy pružaju dovoljno mogućnosti edukatorima i učenicima da stiču nova znanja i iskustva u digitalnoj učionici
Primjer brze prilagodbe je Google Classroom. Broj korisnika od početka 2020. je višestruko porastao. Početkom marta, Javier Soltero, potpredsjednik Googlea, je dobio je e-mail od kolega iz Europe. Naime, talijanski ministar obrazovanja trebao je odmah prebaciti cjelokupni školski sistem da se odvija preko Interneta i želio je znati može li se Googleov softver nositi s tim. Soltero je pozvao svoj tim i pitao: “Je li ovo uopće nešto što možemo učiniti?” Omogućiti rast od nekoliko milijuna korisnika u nekoliko dana? Nekoliko dana i neprospavanih noći kasnije, milijuni djece u Italiji učili su od kuće putem Google Classroom i Google Drive servisa. Google je za nekoliko dana omogućio kompletnoj državi da vodi svoj obrazovni sistem. Kad se firme i djeca mogu brzo prilagoditi moraju i edukatori, i to ne samo prilagoditi nego i gledati u budućnost sa mogućim novim izazovima i inovacijama u obrazovnom procesu.
Neophodno je da se obrazovanje mijenja u skladu s potrebama budućnosti, gdje se uloga nastavnika također mora prilagoditi. Odgovornost svakog edukatora je poticati učenike na nove ideje, da budu inovativni i iskoriste svaku priliku koja im se nudi.
U svjetlu pomaka prema personaliziranom iskustvu učenika, edukatori budućnosti moraju biti spremni i prikupljati podatke, analizirati ih, planirati nove razvojne aktivnosti i rješavati novonastale probleme i biti inovatori i istraživači. To se i očekuje od osoba koje prenose znanje koje će biti korišteno u budućnosti. Pedagoški logično.
Izvori:
- https://elearningindustry.com/9-things-shape-future-of-education-learning-20-years
- https://www.the-possible.com/future-of-education-digital-campus-learning-teaching/
- https://www.rmit.edu.au/study-with-us/education/discover-education/the-future-of-learning-and-teaching-big-changes-ahead-for-education
- https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-09/google-widens-lead-in-education-market-as-students-rush-online