Sve do pojave virusa Covid-19, turizam je bio jedna od najjačih privrednih djelatnosti u svijetu. Turističke agencije ustupaju mjesto Booking.com i Skyscanner.com, preporuke i sugestije prijatelja i komšija zamjenjuje TripAdvisor.com, Instagram i ostale društvene mreže foto albume i iskustva. AirBnB.com nudi i virtulna iskustva. Turizam je sve manje kampovanje u Zaostrogu.
Sektor ugostiteljstva i turizma bio je treći prema prihodima i broju radnih mjesta, odmah nakon naftne i automobilske industrije. Preko 80% svjetskih turista svoje putovanje počinje na internetu. Klasičan obilazak agencija i prikupljanje informacija zamjenjuje se početnom stranom Googla i društvenim mrežama. Turizam se danas ne može ni zamisliti bez interneta, koji je donio pravu revoluciju u daljem razvoju ovog sektora. I ostati će tako, posebno nakon što su vanredne okolnosti uzrokovane pandemijom virusa Covid-19 donijele brojne promjene u kontekstu masovne digitalizacije skoro svih usluga.
Zašto koristiti društvene mreže za promociju turističkih destinacija?
Odgovor na ovo pitanje je vrlo jednostavan – Turisti su danas na društvenim mrežama! Godine 2012. Facebook je dobio svog milijarditog korisnika, pa je ova činjenica više nego dovoljna da budemo na društvenim mrežama.
Način na koji se odlučujemo danas za određenu destinaciju na kojoj želimo provesti odmor, umnogome se promijenio u odnosu na proteklih nekoliko decenija. Web lokacije poput TripAdvisora, uključujući sve društvene mreže, sada su najpopularniji mediji koje posjećujemo, a koji su skoro u potpunosti zamijenili odlaske u turističke agencije. TripAdvisor je napravio revoluciju u istraživanju internetskih putovanja i bio je pokretačka snaga porasta broja recenzija o putovanjima na platformi koja korisnicima omogućava da istraže odredište, hotel, odmaralište i druge usluge povezane sa putovanjima prije nego što uopće naprave rezervaciju.
Prema statističkim podacima, velikih 87% milenijalaca koristi društvene medije za istraživanje putovanja, a informacije koje prikupe putem društvenih mreža, koriste im u odabiru željene lokacije. Takoeđr, ocjene i recenzije često igraju presudnu ulogu u bilo kojoj odluci o putovanju, jer su ljudi spremniji vjerovati brendu ako ga drugi visoko ocjenjuju, posebno tamo gdje je pregled pouzdan (na web lokaciji sa recenzijama treće strane). O tome kako vrlo rado dijelimo fotografije sa naših putovanja na duštvenim mrežama, vjerovatno je i bespotrebno pričati. Jer takve slike pružaju najrealnije utiske sa putovanja i možda su najrelevantniji pokazatelj nekog odmarališta i destinacije.
Prema nedavnom istraživanju, 30% do 40% putnika mlađih od 30 godina planira putovanje na osnovu toga koliko je potencijalna destinacija Instagram-able. U prevodu, potencijalni putnici otkrivaju odredišta i prave svoje putne planove na osnovu činjenice mogu li kasnije podijeliti svoje slike sa putovanja, video zapise i drugi grafički sadržaj na svojim Instagram profila ili drugih društvenih mreža. Jer, gotovo 97% milenijalaca dijeli fotografije i videozapise svojih odmora na mrežama.
Podjela fotografija je često najvažniji izvor besplatne promocije za kompanije zasnovane na putovanjima. Prema raznim izvorima, gotovo 84% milenijalaca navelo je sadržaj koji generiraju korisnici kao veći utjecaj na planske odluke u odnosu na plaćene oglase. U prevodu, podjela takvih sadržaja odličan je način besplatne promocije bilo koje turističke agencije na svijetu.
Programi lojalnosti oduvijek su igrali ključnu ulogu u turističkoj industriji i koristili su ih poslovni subjekti, od hotela do aviokompanija, kako bi zadržali kupce, jer je zadržavanje starih kupaca često mnogo lakše nego pronalaženje novih. Razne studije i ankete pokazale su važnost povjerenja i kako putnici vjeruju recenzijama i ocjenama korisnika mnogo više od promotivnog i marketinškog materijala kojeg je naručila naprimjer neka turistička agencija.
Društvene mreže izvrstan su medij za povratne informacije korisnika. Turističke kompanije koje se dobro koriste društvenim mrežama, generirale su svoje poslovanje pozitivno i osmislile inovativna takmičenja na društvenim mrežama na kojima korisnici dobijaju bodove lojalnosti za objavljivanje novosti o određenom turističkom brandu. Korisnici su sretni što svoje komentare mogu podijeliti sa svojim prijateljima i porodicom na društvenim mrežama jer često zauzvrat dobiju nagradne bodove i poklone, stvarajući win-win situaciju i za brand i za kupca.
Turizam na Facebooku
Nekako je logično krenuti sa ovom najpopularnijom društvenom mrežom na svijetu, koja je umnogome utjecala na promjene u marketingu i prodaji, te mnogostruko utjecala na sve sfere poslovanja, ali i privatnih života svih nas. No, prije nego počnemo oglašavati turističke ponude na ovoj stranici, moramo postaviti sami sebi pitanje – Da li želimo stranicu sa više od 30.000 lajkova ili stranicu od koje možemo profitirati.
Slike i video klipovi jednostavno privlače mnogo više pažnje ljudskom oku od običnog teksta. Prema nedavnoj studiji HubSpot-a, Facebook postovi sa slikama imaju tri puta više lajkova i 104% više komentara od čisto tekstualnih. Koristite ankete i sakupljajte mišljenja vaših fanova. Pratite redovno šta vaši gosti pišu o vašem objektu na Tripadvajzoru i sličnim servisima, pa na osnovu toga postavljajte i pitanja koja će vam pomoći da riješite neke probleme. Ponudite stimulaciju – naprimjer, možete ponuditi popust gostima koji će se čekirati da su u vašem hotelu, i to podijeliti na Facebooku. Potom, Pronađite „promotere, zastupnike i ambasadore”, odnosno ljude kojima ćete platiti da bi oni promovirali vaš brand na društvenim mrežama i na internetu. To moraju biti ljudi koji se bave turizmom, ili koji su povezani sa vašom ciljnom grupom, a imaju solidan „online” utjecaj. I na kraju, osim Facebook plaćenih oglasa i ona najvažnija stvar – prihvatajte rezervacije putem inboxa. Jer dvosmjerna komunikacija je najvažniji segment društvenih mreža.
Komunikacija putem Twittera
Twitter je jedna od najmanje formalnih društvenih mreža. To znači da treba izbjegavati strogu korporativnu komunikaciju. Ovo naročito važi u turizmu, jer to je djelatnost koja počiva na odmoru, zabavi i razonodi. Ljudi na Twitteru vole neposredniji odnos, stoga nemojte bježati od toga.
Jedna od najčešćih tema na Twitteru je utjecaj koji pojedini korisnici ove društvene mreže imaju u poređenju sa ostalim korisnicima Twittera. Utjecaj podrazumijeva da te osobe mogu svojim tvitovima, sugestivno privoljeti ostale korisnike na neku akciju, promjenu mišljenja, kupovinu proizvoda, i sl. Javljajte se live streamom sa turističke destinacije na kojoj ste, te isto zamolite vaše korisnike usluga, uz određeni popust na angažman. Princip je isti kao i na Facebooku, share i reshare posjetilaca uvijek nastojte nagraditi.
Instagram – raj za turističke agencije
Instagram je instant fotografija i video prezentacija, s tim da video sadržaji na Instagramu postižu 2 puta više angažmana nego isti na drugim društvenim mrežama. Važnost videa u promociji smještaja se može ilustrirati činjenicom da je u 24 sata nakon uvođenja ove mogućnosti na Instagramu objavljeno čak 5 miliona videa. Prema trenutnim podacima, 60 % turističkih agencija već koristi Instagram za promociju svojih usluga, a među njima je i mnogo privatnih ponuđača smještaja.
Fotografija prodaje smještaj, ali ovdje nije nužno objavljivati visoko kvalitetne fotografije smještaja kakve inače koristimo na stranicama internetskih oglašivača smještaja ili na vlastitim web stranicama. Instagram je prilika da zabilježimo trenutak – nudimo li doručak uz smještaj, objavimo fotografiju ukusno dekoriranog stola ili svježih namirnica. Iskoristimo detalj uređenja interijera i dodajmo personalnost svom oglasu za smještaj. Na Instagramu ćemo rijetko objavljivati fotografije čitave kuhinje, sobe ili terase, nikada fotografije koje inače koristimo u promociji smještaja. Ovdje ćemo bilježiti detalje i događaje koji nude uzbuđenje i priču vrijednu pažnje našeg gosta. Instagram je trenutni doživljaj i emocija.
Za razliku od ostalih promotivnih kanala gdje su fotografije destinacije sporedne, Instagram nas poziva da bilježimo trenutke u našem gradu ili mjestu te da smještaj indirektno promoviramo preko atrakcija naše destinacije. Nužno je uključiti lokaciju na kojoj je snimljena fotografija prilikom objave na Instagramu. Tako će se naša fotografija pronaći u velikoj kolekciji fotografija našeg grada ili mjesta koju Instagram korisnici pregledavaju prilikom odabira destinacije i smještaja za odmor u njoj.
Izlaganje na sajmovima i promocija po raznim časopisima i katalozima nije loša stvar i ne treba je zanemariti, ali nipošto ne smije biti jedini kanal promocije. Internet je tu već puno godina; oni koji još nemaju niti web stranicu kasne već jako puno, a oni koji koriste društvene mreže su već cijeli korak ispred konkurencije. I ne zaboravimo najvažniji segment od svih – živimo u, nažalost, vanrednim okolnostima uzrokovanim pandemijom virusa Covid-19, koji nas je primorao da komuniciramo gotovo u potpunosti online, te priliku za digitalizacijom usluga ne smijemo propustiti.
IZVORI:
- https://apollo.agency/blog/how-social-media-has-transformed-tourism/
- https://www.responsiblebusiness.com/news/africas-news/social-media-can-help-sustainable-nature-tourism/
- https://www.researchgate.net/publication/266382179_The_Impact_of_Social_Media_on_Tourism/link/54660efd0cf2f5eb180161ec/download
- https://pro.regiondo.com/instagram-tourism-marketing/
- https://www.radionica.hr/drustvene-mreze-u-turizmu/