Globalna kriza ili ne, svi znaju da se marketinški trendovi kreću brzinom svjetlosti. S novim statistikama, tehnologijama i tehnikama koje se svakodnevno pojavljuju, način na koji privlačimo, povezujemo se i plasiramo na tržište, za naše konzumente neprestano se mijenja.
Godina 2020. ostati će zapamćena po vanrednim okolnostima uzrokovanim pandemijom Covid-19. Sama pandemija donijela je brojne promjene u našem svakodnevnom životu, a prevashodno u načinu poslovanja brojih kompanija koje su se morale uhvatiti u koštac i prilagoditi promjenama ukoliko su htjele ostati na tržištu. No, postoje industrije u poslovnom svijetu koje su se mijenjale rapidnom brzinom iz dana u dan i prije same pandemije, nastojeći osluškivati potrebe konzumenata usluga, a koje su se na najbolji mogući način prilagodile i vanrednim okolnostima koje su zahvatile cijeli svijet 2020. Naravno, radi se o marketingu i svim njegovim elementima prodaje i oglašavanja.
Globalna kriza ili ne, svi znaju da se marketinški trendovi kreću brzinom svjetlosti. S novim statistikama, tehnologijama i tehnikama koje se svakodnevno pojavljuju, način na koji privlačimo, povezujemo se i plasiramo na tržište, za naše konzumente neprestano se mijenja. Toliko da ponekad može biti teško pratiti sve te promjene. Međutim, kako bismo uspjeli u ovoj brzoj industriji, moramo učiniti mnogo više od isključivog praćenja trendova u marketingu – moramo biti ispred konkurencije, za što su potrebni veliki napori, jer konkurencija je danas nemilosrdna. Sada, pred kraj jedne od najnepredvidljivijih godina u povijesti, pojavili su se neki veliki, efikasni i uzbudljivi novi marketinški trendovi, čija će primjena u svakodnevnom poslovanju sasvim sigurno donijeti određene rezultate, ukoliko ih budemo koristili na pravi način.
Svakako da se većina marketing aktivnosti nastavlja online i u 2021. godini, jer digitalni marketing sa svim tim alatima društvenih mreža, sasvim sigurno su preuzeli sadašnjost velikim dijelom, a budućnost će preuzeti u potpunosti. Donosimo vam predviđanja i analize vodećih svjetskih stručnjaka iz oblasti marketinga, kako i na koji način da iskoristite segmente marketing i prodajnih aktivnosti kako biste očekivali uspjeh i rezultate vaših kampanja bilo koje vrste.
Sadržaj generiran od strane korisnika (UGC) – novo ime za marketing „od usta do usta“
Kako? I šta je to? Kao što i samo ime govori, korisnički generirani sadržaj (UGC) je bilo koji sadržaj – videozapisi, slike, postovi – koji su kreirali kupci ili korisnici, a ne kompanije. Kao jedan od najautentičnijih oblika digitalnog marketinga „od usta do usta“, UGC je sjajan način da se brendovi učine dostupnijima širim masama. Dokazano je da UGC daleko nadmašuje sadržaj stvoren brendom, pa je privlačenje kupaca da – ne samo generiraju vaš sadržaj, već ga i prodaju za vas, nesumnjivo fantastična marketinška strategija. Iako sadržaj koji generiraju korisnici nikako nije novi trend, zbog vanrednih okolnosti uzrokovanih pandemijom Covid-19, došlo je do velikog porasta UGC-a jer se sve više kompanija prilagođava digitalnom okruženju i gleda svojim kupcima da kreiraju sadržaj koji žele vidjeti. Na primjer, The Iconic je koristio UGC za kampanju za Dan majki, koja je prikazivala slike i snimke pravih majki kod kuće, a ModCloth sada čak nudi svojim kupcima mogućnost kupovine putem UGC-a na njihovoj web stranici!
UGC je zamijenio tradicionalno najproduktivniji marketing segment „od usta do usta“. Kompanije se s tim sve više bave jer, priznajmo, ništa ne govori o povjerenju i autentičnosti poput sadržaja koji su stvorili korisnici i potrošači o nekoj marki ili proizvodu. Za marku je toliko vrijedan koliko i povratna informacija – odraz iskustva potrošača. „Humanizira“ brend, pokazuje da se ljudi uzbuđuju zbog toga i osnažuje potrošača.
Brendirani sadržaj – kreativnim rješenjima do uspjeha
Sfera video marketinga, AI-a (umjetne inteligencije) i interaktivnog sadržaja, svrha visokokvalitetnog sadržaja nije samo prodaja proizvoda ili plasiranje vašeg brenda – to je stvaranje jedinstvenog i nezaboravnog iskustva za vaše kupce. A u današnje vrijeme, kako se kvalitet i količina marketinškog sadržaja eksponencijalno povećavaju, toliko je važno izdići se iznad mase. Još u julu 2020. godine, Apple je objavio visokokvalitetni, zabavni narativni video pod nazivom „The whole working-from-home thing“ da bi promovirao kako se njihovi proizvodi mogu koristiti za ublažavanje stresa od rada kod kuće tokom globalne krize. S druge strane, iz kompanije Estee Lauder su čak izašli s internetskom interaktivnom arkadnom igrom nazvanom ‘THE ANRCADE’ – futuristička igra usmjerena na zaradu ‘bodova snage koji generiraju mlade’ za promociju njihove kreme Advanced Night Repair. Bez obzira koji pristup odabrali, visokokvalitetni brendirani sadržaj privući pažnju publike i ističe svoj brend.
Trgovine i shopovi na društvenim mrežama
Nije tajna da su društveni mediji sada najveća i najkorisnija platforma svih prodajnih aktivnosti i marketinga. A uvođenjem Facebook i Instagram trgovina, te Pinterest Shopping oglasa i kataloga, shopovi na društvenim mrežama postat će jedan od najvećih trendova u marketingu i e-trgovini i u narednoj godini!
S obzirom da 55% kupaca kupuje putem kanala na društvenim mrežama kao što su Facebook, Instagram ili Pinterest, a 71% potrošača obraća se na društvenim mrežama radi inspiracije za kupovinu, sada je važnije učiniti vaš brend, proizvode i usluge kupovnim na društvenim mrežama više nego ikada – posebno dok sve više kompanija prelazi na digitalne platforme kako bi se prilagodile globalnoj krizi uzrokovanoj pandemijom COVID-19.
Brojna istraživanja pokazuju da je vjerovatnije da će kupci kupovati kada im se pruži pojednostavljeno iskustvo kupovine, a trgovine na društvenim mrežama daju kompanijama priliku da optimiziraju iskustvo kupovine na više kanala i platformi, omogućavajući svojim kupcima da kupuju proizvode na svakom koraku.
Facebook je u prvoj polovini 2020. najavio da će već od početka 2021. godine krenuti sa aplikacijom koja povezuje e-commerrce Facebooka i Instagrama u jedan veliki „shopping centar“, koji će omogućiti pratiocima ove dvije društvene mreže pojednostavljenu kupovinu na jednom mjestu.
Lokalni SEO
Google pretraživač često ažurira svoj lokalni algoritam SEO, pa bi svaka kompanija trebala kontinuirano ažurirati izgled svoje kompanije online, prvenstveno u lokalnim rezultatima. Na neki način, lokalni SEO je čak moćniji od širokog SEO-a, jer ljudi koji vrše pretragu neke usluge ili proizvoda sa svojim geografskim položajem, imaju veću namjeru da ga kupe, pa ih je lakše konvertirati. Za početak, morate se verificirati od strane Googlea. To možete učiniti tako da se prijavite za Google My Business i zatražite svoj unos ili kreirate novi. Ovo vam pomaže da se rangirate više u Google SERPS-u, a pruža vam i priliku da mrežnim pretraživačima ponudite dodatne informacije o svojoj kompaniji.
Uz to, lokalne ključne riječi želite istaknuti na istaknutom mjestu u svoju SEO strategiju. Očigledno je da ime vašeg grada date kao glavnu ključnu riječ, ali možete učiniti još više ako uvrstite i srodne ključne riječi. Ako vaša lokacija ima poznati orjentir, spomenite je jednom ili dvaput. To dakako vrijedi i za kompanije koje posluju na nivou cijele države, pa unošenje najvećih gradova u zemlji ili gradova gdje se žele postići određeni rezultati, dat će veće rezultate, nego samo uneseno ime države.
„Marketing nostalgije“
Opisan kao “reklamni ekvivalent comfort food-a”, marketing nostalgije zaista je uzeo maha posljednjih godinu dana. U ovom ubrzanom svijetu, tehnološki vođenim, povratak u prošlost mnogima može biti dobrodošla utjeha. U stvari, nostalgija je toliko snažna da je zapravo dokazano da nas čini spremnijima trošiti novac na potrošačke robe i usluge – što je čini savršenom marketinškom strategijom.
Umjesto da predviđamo sljedeću veliku stvar, marketing nostalgije nas potiče da se usredotočimo na stvari koje već znamo i iskoristimo poznavanje starog kako bismo prodali inovaciju novog. Jedan od razloga zašto nostalgija tako dobro djeluje na marketing je zbog svog snažnog učinka na našu psihu. Studije su otkrile da nostalgija našim životima daje osjećaj smisla i kontinuiteta, što dovodi do jačeg osjećaja međusobne
povezanosti i svrhe. Nostalgija također pomaže u oslobađanju od osjećaja tjeskobe i nestabilnosti koje donosi budućnost, omogućavajući pojedincima da se rekontekstualiziraju u današnjem svijetu, steknu osjećaj svrhe i pristupe budućnosti s izgledima s nadom. Kombinirajte ove tople mutne osjećaje sa sjajnim proizvodom i imate marketinšku kampanju. Kako?
Strategija koju su usvojili veliki brendovi kao što su Nike, Pepsi, Gucci – kao i Cheetos, Discover i Mountain Dew u svojim nevjerovatnim marketinškim oglasima s nostalgijom predstavljenim na Super Bowlu 2020. – marketing nostalgije postao je još vrijedniji alat posljednjih mjeseci, dok svijet navigira ovim nepredvidivim i neviđenim vremenima. Ovaj trend nije novost, ali se pogoršao 2020. godine kada su ljudi provodili više vremena u zatvorenom. Brendovi su željeli da iskoriste našu ljubav prema svemu onome čega se vrlo rado sjećamo iz nedavne prošlosti ili iz našeg djetinjstva. Baš kao što se retro dizajn vratio na velika vrata u svim segmentima brendova, istraživanja pokazuju da ćemo eksploziju iz prošlosti vidjeti iza svakog ugla 2021. godine.
LIVE!
U posljednjih godinu dana, video uživo brzo je postao jedna od najpopularnijih vrsta sadržaja na društvenim mrežama. Ne samo da Instagram Live i Facebook Live napreduju – s tim što su svaki peti Facebook video prijenos uživo, a milion korisnika Instagrama svakodnevno gleda video uživo – već su i druge platforme poput Twittera, YouTubea, a nedavno i LinkedIn-a skočile na sami vrh praćenja ovakvih vrsta sadržaja.
Samo prošle korisnici interneta pogledali su 1,1 milijardu sati video zapisa uživo. I dok je ovaj podatak porastao tokom 2020. godine, globalna kriza samo je „dodala ulje na vatru“, a video uživo sada postaje nužnost za mnoge industrije – posebno modu, muziku i zabavu.
Pored toga što mnogi influenseri i brendovi objavljuju sadržaj uživo na društvenim mrežama – poput National Geographica i So Yummy – mnogi tipično offline događaji poput festivala, modnih revija, svirki i galerija također su prihvatili i video uživo. Veliki događaji poput Glastonbury festivala i Stockholmske sedmice mode uskočili su, omogućavajući njihovoj publici da ih angažira i „doživi“ na daljinu.
Sva kreativnost marketinga sada i u 2021. godini
Iako navedeni trendovi marketinga ne predstavljaju potpunu listu, sada je pravo vrijeme da planiramo svoje marketinške strategije za 2021. godinu i pri tome budemo kreativniji više nego ikada! Svi problemi i prepreke sa kojima smo se suočili tokom 2020. godine za vrijeme pandemije virusa Covid-19, donijeli su brojne promjene u marketingu, ali neke od njih trebamo prihvatiti kao izazove da budemo što progresivniji i spremniji za još bolje rezultate. Jer većina naših kupaca je sada online, čak i oni koji nikada nisu imali profile na društvenim mrežama, nisu koristili aktivno internet, te nisu pretraživali kao do sada željene artikle na brojnim platformama, čije blagodati jednostavno moramo znati iskoristiti.
IZVORI:
- https://www.cardinaldigitalmarketing.com/blog/how-the-top-digital-marketing-trends-will-evolve-in-2021/
- https://www.the-gma.com/5-ways-that-marketing-will-continue-to-evolve-in-2021
- https://99designs.com/blog/marketing-advertising/digital-marketing-trends/
- https://www.enablerspace.com/digitalmarketingtips/digital-marketing-trends-2021-predictions-and-speculations/?cli_action=1605967192.018