Nastali smo u pandemiji. Razvoj od koncepta digitalnog medija do puštanja u digitalni eter je trajao 2 mjeseca. Misija je sadržaj koji promoviše nauku, inovacije, biznis, obrazovanje.
2020. godina je počela kao i mnoge druge ranije. Samo počela, a sve ostalo nije bilo kao ranije godine. Pandemija virusom COVID-19 je uzrokovala mnoge promjene u životu svakog pojedinca i čitavih zajednica i država. Jedan mali poluorganizam je napravio dar-mar ljudskoj rasi na ovoj planeti.
Zdravlje svakoga je bilo ugroženo, a gradovi i kompletne države se zatvarale u izolaciju kao jedini mogući način efikasne kontrole. Jer ako se bolnice prepune pacijentima onda se gubi kontrola. Nažalost, mnogi nisu preživjeli, a borba se nastavlja sa nadom u novootkrivenim vakcinama. Opet smo kao ljudska rasa pokazali sposobnost prilagodbe i agilnosti kako bismo opstali.
Izolacija je za svakoga bilo posebno iskustvo. Ipak moramo istaći manje bolno od onih koji su svakodnevno bili na prvoj liniji borbe protiv tog malog ali opasnog virusa. Mnogi medicinski i farmaceutski radnici su opravdano heroji i u fokusu javnosti. Ostali su radili koliko su mogli. Mnogi su morali promijeniti način rada i komunikacije. Hrana se više naručuje online, pošte rade iznad kapaciteta i konstantan je rast potrebe komuniciranja na daljinu. Čak se i moji roditelji koji su u poodmakloj dobi bolje snalaze sa Skype i Viber aplikacijama. Maske za lice su postale dio mode a razne tekućine za dezinfekciju su postali standardna potreba. Internet se puno više cijeni. Rad od kuće sve je prihvatljiviji za firme.
Kompletne industrije koje su ovisile od masovnih kretanja i okupljanja ljudi su zaustavljene. Turizam, ugostiteljstvo, putovanja, koncerti, kina i sportski događaji su među najviše pogođenim sektorima. Oporavak će vjerovatno biti dug. Do tada će nažalost mnogi izgubiti posao i prihode. Potreba za dodatnom edukacijom i prilagodbom novonastaloj situaciji je neminovna.
To je nekako i naša ideja bila kad smo odlučili da pokrenemo digitalni medij. Ograničeno kretanje, frustracije raznim teorijama zavjera i prikupljeno znanje i iskustvo omogućili su da nastanu Novine.ba.
Sa misijom da kreiraju sadržaj koji informiše, i edukuje – #InformacijamaDoZnanja.
Sadržaj koji će inspirisati pojedince da razmisle o dodatnom obrazovanju, novoj ideji za posao ili jednostavno da poboljšaju svoju sadašnju situaciju. Informacija kao takva nema smisla ako nije pretvorena u znanje, a to znanje u neku aktivnost.
Od koncepta do realizacije Novine.ba je bilo potrebno nekih dva mjeseca rada i koordinacije resursa. Sve na daljinu i putem Interneta. Kako je tekao proces možete pogledati na Ganttovom dijagramu dole.
Kao pokretač ideje i procesa implementacije morao sam naći partnersku organizaciju i meni logičan izbor je bio ZPR marketing agencija sa kojom sam ranije sarađivao na raznim projektima digitalnog komuniciranja, marketinga i digitalne transformacije. Testni period tokom ljeta je dobro prošao i onda smo krenuli sa kreiranjem sadržaja i praćenjem reakcija.
Koristili smo WhatsApp za brzu komunikaciju. Za koordinaciju i kreiranje sadržaja koristili smo Google Drive. Besplatan i odličan za kolaboraciju na tekstovima i kompletnu administraciju, planiranje, izvještaje i analize aktivnosti. Kao novinu smo uveli podcast kojeg smo registrovali na najvećim podacast platformama i Apple. Materijale smo snimali putem ZOOM platforme i iskoristili mogućnosti digitalne ekonomije da možemo razgovarati sa osobama sa kojima vjerovatno ne bismo mogli stupiti u kontakt u ranijim okolnostima. Pratili smo i mnoge virtualne događaje i održavali periodične sastanke. Opet putem ZOOM-a. Nije tek tako osnivač ove inovativne firme, Eric Yuan, proglašen poslovnim čovjekom 2020. godine.
U 2020. smo kreirali preko 130 tekstova. Snimili smo 15 podcast epizoda. Zinaida, Anela, Amar, Anita, Lejla, Aida, Senka i Meliha su pomogli da Novine.ba postanu dio medijske slike BiH. Nadamo se kvalitetnije 🙂
Čita nas i sluša nekoliko hiljada profesionalaca koji se bave astronomijom, obrazovanjem, digitalizacijom, inovacijama, biznisom, naukom. I mi smo puno naučili. Svaka priprema sadržaja je novo iskustvo gdje se mnogo nauči o temi o kojoj se priprema tekst ili podcast.
Vrijeme je da malo i mi odmorimo te rezimiramo utiske. Analiza rada i rezultata nam sugeriše da nastavimo. Nadamo se da smo na dobrom putu da kvalitetno informišemo javnost o temama koje mogu poboljšati život svakog pojedinca, mnogih zajednica, pa i kompletnog društva u BiH. Nastavljamo i u 2021. da demistifikujemo digitalnu ekonomiju i da približimo vrijedne informacije svakome kako bi nas svima život bio kvalitetniji. Stoga želimo svima još više znanja i kvalitetnih informacija u 2021. godini. Naravno i puno sreće i zdravlja.
Izvor: Vaše Novine