ZPR marketing agencija: Kako efikasno umanjiti utjecaj COVID-19 na poslovanje?

Utjecaj COVID-19 na poslovanje
Širite znanje

Amar Hadžimahmutović

Pandemija COVID-19 donijela je u naše živote mnoge promjene. Ova situacija nas je zatekla potpuno nespremne, i u jednom trenutku kao da se sve okrenulo. Naše životne navike koje smo imali do tog trenutka, morale su da se prilagode novoj situaciji, situaciji u kojoj se do sada nismo nikada našli. Morali smo promijeniti naše ponašanje, udaljiti se jedni od drugih, ali opet i bez dodira uspjeli smo da budemo bliži neko ikada.

Osim što smo promijenili naše živote, morali smo da promijenimo i radne navike. Mnogi su prešli na rad od kuće, koji je za mnoge ljude izrazito stresan, psihički nepripremljeni ušli smo u cijeli taj proces. Poslovni procesi su se promijenili, sastanke uživo zamijenile su razne aplikacije, organizacije događaja prešle su u online Zoom evente, jednostavno, preko noći smo morali da promijenimo životne, al ii poslovne navike.

U nastavku razgovaramo sa Izvršnom direktoricom Agencije ZI Public Relations Consultancy, Anelom Ramić – Šabanić na temu poslovnih prilagođavanja i promjena koje je za sobom donijela vanredna situacija izazvana pandemijom virusa Covid-19, te kako su se uposlenici u tim okolnostima snašli.

Kako je pandemija COVID-19 utjecala na rad kompanije na čijem ste čelu?

Vanredne okolnosti, bilo koje vrste, za sobom ostavljaju traga na sve sfere našeg života, kako privatno, tako i poslovno. Nalazimo se u vremenu pandemije, vremenu kada su privredni sektor kako u Bosni i Hercegovini, pa tako i diljem svijeta pretrpjeli težak udarac. Sve to testiralo je i testirati će sposobnost kompanija da adekvatno reagiraju na neočekivane okolnosti, na spremnost njihovih procesa i njihovu ukupnu otpornost. 

Vanredne okolnosti uzrokovane pandemijom Covida-19 svakako da nismo dočekali spremni, jer se i godinu dana nakon svega suočavamo sa još uvijek nedovoljno istraženim virusom. No promtno smo reagirali i bili među prvim kompanijama u Bosni i Hercegovini čiji su uposlenici rad nastavili od kuće čim je proglašeno vanredno stanje u zemlji. 

Kada radite u Agenciji koja se bavi komunikacijama, naviknuti ste na to da ste kontantno u komunikaciji sa kolegama, saradnicima, klijentima. Najveća promjena u tom početnom periodu tokom kojeg smo radili iz svojih domova, bilo je privikavanje na isključivo online sastanke. Nekima od nas, posebno meni koja jako puno vremena provodim na sastancima sa klijentima, na edukacijama i internim briefovima sa kolegama, dosta je teško i vrlo često nezamislivo da se možemo priviknuti na četiri zida, laptope, telefone. No, unatoč svemu tome, ponosno moram istaći da na naše svakodnevne poslovne zadatke i vrlo proaktivan rad na zahtjevima klijenata, pandemija nije imala negativnog utjecaja. Vrlo brzo smo shvatili da je offline komunikaciju zamijenila online, da su potrebe klijenata za online oglašavanjem rapidno rasle, te smo u tom kontekstu ulagali resurse i znanje u ono što klijent želi i iznalazili načine transformacije kampanje sa ciljem što boljih rezultata. U finalu, pandemija Covid-19 na našu kompaniju utjecala je porastom broja klijenata u segmentu njihove potrebe za uslugama digitalnog marketinga.  

Koliko je porasla potreba klijenata za digitalnim marketingom i online alatima?

Digitalizacija poslovanja tokom pandemije koronavirusa za sobom je donijela promjene vrijedne desetine godina. Oni koji nisu znali, ili nisu imali priliku uhvatiti se u koštac sa promjenama, bili su svjesno spremni na neuspjeh. 

Pandemija koronavirus pretvorila je digitalne inovacije u poslovni imperativ. Da bi ostale konkurentne, kompanije su morale unaprijediti digitalna korisnička iskustva kroz društvene mreže, optimiziranu konverziju, strategije, bolja marketinška istraživanja, efikasnu internu pretragu web stranice itd. Jer naši klijenti koji su se do jučer oglašavali u npr. printanim medijima, evente organizirali offline itd, traže sada način za oglašavanje putem svih online kanala. Iako smo Agencija koja se bavi setom usluga, od digitalnog marketinga, odnosa s javnošću, programerskih usluga, audio/video produkcije, grafičkog dizajna itd, odlučili smo se maksimizirati napore i proširiti naš tim iz Sektora za digitalni marketing, jer su potrebe za ovim uslugama svakodnevno sve veće i veće.

ZIPR Agencija, kao jedna od najboljih agencija iz domena odnosa s javnošću kako u Bosni i Hercegovini, ali i šire, u ovom času je jedna od onih koja je postala konkurentna i onim najboljima u svijetu kada su usluge digitalnog marketinga u pitanju, na što sam posebno ponosna. Veliki broj renomiranih klijenata koji su nam dali svoje povjerenje, dokaz su našeg truda i prvenstveno svakodnevnog rada na sebi kroz brojne edukacije i ogromnu volju za napretkom. 

Kada kažete da je potreba klijenata za online oglašavanjem rapidno porasla, šta to za Vas predstavlja? 

Moram biti iskrena i reći – Niko sretniji od mene jer moja karijera u ZIPR Agenciji počela je na poziciji rukovodioca Sektora za digitalni marketing i online prodaju ? Tokom gotovo dvadeset godina radnog iskustva u marketingu i prodaji, uvijek sam iznalazila načine za unaprijeđenjem kako svog znanja, tako i kampanje klijenta koju vodim. Prije nekoliko godina shvatila sam da tradicionalni marketing će u potpunosti biti zamijenjen digitalnim, te sam maksimalne napore, vrijeme, novac i snagu ulagala u sebe sa ciljem da postanem ekspert za online oglašavanje, znajući koliko se trendovi u marketingu i potrebe kupaca mijenjaju rapidnom brzinom. 

Uvijek kažem – ukoliko ne volite posao kojeg radite, nikada nećete biti u potpunosti zadovoljni ni na radnom mjestu ni u privatnom životu. A ukoliko niste spremni ulagati u sebe, svakodnevno pratiti trendove i promjene u marketingu i oglašavanju, nemojte ni počinjati! Jer to je posao kojeg morate živjeti.

Velika potreba klijenata za online oglašavanje znači više ulaganja u znanje radnika u cilju maksimiziranja kvaliteta proizvoda kojeg produciramo klijentu. Povjerenje klijenata, njihovo zadovoljstvo našim radom i integritet kompanije na čijem sam čelu, moji su imperativi, a osnovni cilj Agencije je da ispostavom vrhunskih usluga bude konkurenta i onim najboljim na svijetu.

Da bi kampanja bila uspješna na društvenim mrežama, morate biti spremni većinu dana provesti na laptopima, računarima, telefonima, web portalima, biti kreativni u iznalaženju najboljih rješenja, i najvažnije od svega – osluškivati potrebe krajnjih korisnika. Morate biti spremni i na one scenarije koje zovemo – kriznim situacijima, na sve vrste komentara, iznalaziti najbolje načine u komunikaciji sa pratiocima, razgovarati sa njima. Jer kako istraživanja pokazuju – hiper personalizacija usluga i poslovanja bit će imperativ tokom 2021. godine.

Smatrate li da će se nakon pandemije Covid-19 oglašavanje doživjeti određene promjene?

Da. U smislu da će potrebe za online oglašavanjem biti još i veće, te da će remote rad postati svakodnevnica. Jer vanredne okolnosti formirale su jedan sasvim novi svijet poslovanja, u kojem su mnoge kompanije shvatile da novac i vrijeme itekako mogu uštediti sa remote radnim vremenom, sa sastancima putem zooma, teamsa isl, da mogu dobiti mnogo više za manje novca reklamirajući usluge online, te da će ono što su uložili moći brže vratiti i dobiti jedine konkretne rezultate kroz online oglašavanje.

Svijet uslijed vanrednih okolnosti uzrokovanih pandemijom virusa Covid-19 nije stao. Naprotiv, prilagodio se novom načinu života i svako od nas nastojao je uklopiti se u taj jedan novi svijet, pogotovo mi koji se bavimo marketingom. Taj “novi” svijet za nas u Agenciji nije ništa novo, jer digitalni marketing bio je naša svakodnevnica i prije Covida-19. Razlika je samo u činjenici da klijenti imaju veću potrebu za online oglašavanjem, nego što su imali ikada prije.


Širite znanje