Fokus iznad multitaskinga, postavite ciljeve, procijenite vlastite snage i slabosti, prioritetizacija, radite na sebi, promijenite neučinkovit način rada, planirajte, organizujte, pa uradite, obavite radne zadatke prije roka i održavajte pozitivnu energiju
Anela Ramić-Šabanić
Svako radno mjesto zahtijeva učinkovitost i efektivnost tokom vremena koje provodimo dok obavljamo dnevne zadatke. Neka radna mjesta su stresnija od drugih, a težina posla zahtjevnija. U tome glavnu ulogu igraju radnici koji moraju znati svoje granice i postavljati jasne ciljeve do kojih trebaju doći. Pod time se podrazumijeva da je radnik sposoban za obavljanje poslova radnog mjesta na koje je primljen, da je spreman učiti kako bi održao to radno mjesto (pogotovo u današnjem vremenu) i napredovao sa pozicije na kojoj se nalazi, te u idealnom slučaju – da radnik voli posao kojeg svakodnevno obavlja.
Ukoliko imamo zaposlenika koji se iznimno trudi, ostaje duže na poslu, predano izvršava radne zadatke, motiviran je, uvijek spreman pomoći i sl. i od nadređenog dobija najviše pažnje, pohvale i priznanja, ostali članovi tima će se vjerojatno osjećati “ugroženo”, te će početi slijediti njegov primjer. Na taj način će se povećati odgovornost, interakcija među članovima, grupna i organizacijska sinergija, te efikasnost u postizanju zajedničkih ciljeva. Nekim ljudima nije stalo do posla kojeg obavljaju, pa finalni produkt njihovog rada nije najbolje kvalitete. Takve radnike ne motivira plata, unaprijeđenje, niti kolege koje se trude. Ovakav pristup rada daje lošu sliku o radniku, koja na kraju može dovesti do otkaza, što čini jedinu optimalnu opciju kada je navedeno u pitanju.
Jer, kada je posao kvalitetno odrađen, kompanija je uspješnija, pa samim tim i radnik može finansijski i hijerarhijski napredovati. Kako poboljšati rad na poslu zavisi od same osobe, njenog truda i želje za napretkom. U finalu, niti jedan menadžer ne može sam imati glavnu ulogu u postizanju efektivnosti rada svojih zaposlenika, ukoliko to radnik sam ne želi. U tom slučaju, postojeće radnike će, sasvim sigurno, zamijeniti novim.
Od zaposlenika je nužno tražiti dvije stvari: efektivnost i efikasnost. U prevodu, efektivno obavljati radne zadatke znači raditi ih na pravi način, baš ono što treba, a efikasno znači raditi na pravi način, baš onako kako treba.
Kako brzo da poboljšamo kvalitetu rada
Današnji savremeni profesionalci ne samo da moraju biti u toku sa svojim životopisima, već moraju i neprestano nastojati poboljšati svoje radne performanse kako bi ostali u prednosti na konkurentnom tržištu. Ne možete se osloniti samo na svog šefa ili rukovodstvo kompanije da vam pruže načine da izoštrite svoje vještine. Vaš je posao važan dio vašeg života, a kako živite i radni učinak treba biti nešto na što ste ponosni, treba biti “must” kako biste se održali na tržištu rada I eventualno napredovali.
Fokus iznad multitaskinga
Jedno od najvećih “ubica” u radu je nedostatak produktivnosti. Ako ne uspijete razviti dobre vještine organizacije i upravljanja vremenom, vjerojatno nećete daleko stići u karijeri. Zadržite hiperfokus na maksimalno dvije vještine dok ih ne usavršite, prije nego pređete na nove radne oblasti.
Postavite ciljeve
Lako je postaviti velike, izazovne ciljeve – ali oni vrlo lako mogu biti zastrašujući i nedostižni ukoliko ne radimo na sebi. Svake godine postavite 1–3 velika cilja koja biste željeli postići. Zatim revidirajte učinak u realizaciji tih ciljeva na mjesečnom nivou, te u međuvremenu postavite podciljeve koji će vas voditi do onih velikih.
Procijenite vlastite snage i slabosti
Izvršite samoprocjenu kako biste utvrdili koje vještine koje već posjedujete mogu postići da vam uspjeh na poslu zablista i saznajte gdje imate prostora za poboljšanje. Možda ćete htjeti pozvati šefa ili pouzdanog kolegu koji će vam pomoći da napravite iskrenu procjenu. Redovno procjenjujte svoj posao dokumentirajući svoje uspjehe. Budite sami svoj zagovornik, donesite vlastitu “check listu” na godišnji pregled učinka i razgovarajte o svom napretku sa šefom. Nadređeni bi mogli prepoznati vaš potencijal i unaprijediti vas na osnovu vašeg radnog učinka.
Prioritetizacija
Svoje najmanje poželjne zadatke spremamo do zadnjeg trenutka, čak i ako su kritični. Prvo uklonite svoje najvažnije zadatke kako vam ne bi “visili iznad glave”. Kad je prvi zadatak završen, možete krenuti dalje s drugim ili se nagraditi predahom. Prvo dajući prioritet važnim zadacima ili zadacima velike vrijednosti, demonstrirate kolegama da se na vas može računati kako biste napredovali prema ciljevima – čak i ako je to zadatak u kojem ne uživate.
Radite na sebi
Odličan način za poboljšanje radnog učinka je posvećenost vlastitom profesionalnom razvoju. Zanimajte se da naučite što više o svojoj ulozi, industriji, kompaniji i temama koje vas zanimaju i shvatit ćete prednosti. Nastavak učenja ne samo da vam pomaže da naučite nove vještine ili poboljšate postojeće, već stvara i bazu znanja koju možete primijeniti na svoje postojeće ili buduće uloge.
Promijenite neučinkovit način rada
Postoje li procesi s kojima se susrećete i koji vas usporavaju? Ako je to slučaj, razmislite o tome kako biste ih mogli promijeniti I razgovarajte sa svojim kolegama i nadređenima. Svi želimo raditi u svom najboljem izdanju, a ponekad drugi ne shvataju da bi se proces ili način rada mogao poboljšati u korist svih uključenih.
Planirajte, organizujte, pa uradite
Neka vam ovo bude mantra. Svako veče odvojite malo vremena i isplanirajte naredni dan. Zapišite to u notes, da ne zaboravite, i upišite ono što je od najveće važnosti na prvo mjesto, pa redom po važnosti. To će vam sigurno ostaviti vrijeme da na kraju radnog vremena bacite pogled na dnevne novine ili nešto drugo što vas zanima.
Obavite radne zadatke prije roka
Kada organizirate svoj posao tada tačno znate što trebate napraviti i u kojem roku. Svakodnevno postavljanje ciljeva vam daje do znanja da to morate taj dan obaviti do kraja. Ukoliko dođe do neočekivanih problema tada ono što niste stigli napraviti taj dan prebacite za sutra, ali tako da ćete to pridodati sutrašnjim ciljevima. Nikako nemojte posao odugovlačiti za jedan dan više jer time nećete ništa postići, zaostatke morate riješiti što prije. Ova metoda je dosta učinkovita, pa se sami uvjerite tako što ćete ju iskušati.
Prepoznajte svoje granice
Osim razumijevanja nivoa energije, važno je prepoznati da svatko od nas ima svoja ograničenja kada je u pitanju radno opterećenje. Znat ćete da se približavate svojoj ličnoj granici ako se počnete osjećati tromo, rastreseno ili počnete odugovlačiti. Izbjegavajte sagorijevanje prepoznavanjem svojih odgovora i napravite pauzu. Ako vam je zadatak izazovan ili vam je ponestalo energije, odmorite i obavezno o tome razgovarajte sa kolegama i svojim nadređenim.
Održavajte pozitivnu energiju
Ovaj segment je usko povezan sa granicama do kojih možemo ići u obavljanju radnih zadataka. Velika količina posla ponekada nije glavni okidač za stres i razmišljanje o odlasku iz kompanije. Kod nekih ljudi, posebno onih na rukovodećim pozicijama, nerijetko je razlog odlaska nerazumijevanje i nedostatak pozitivne energije na radnom mjestu. U tom slučaju, pogotovo ako radite u manjem timu, nastojte održavati pozitivnu energiju sa svojim kolegama. Negativna energija samo kod jednog kolege može se odraziti na pozitivnu atmosferu cjelokupnog tima.