Trendovi na društvenim mrežama 2021: lajkovi i pratioci postaju stvar prošlosti

Novine.ba-trendovi sa društvenim mrežama
Širite znanje

Pisali smo ranije o tome šta nas očekuje u 2021. godini kada su novi trendovi društvenih mreža u pitanju. Sada smo na polovini godine, te revidiranjem prvih šest mjeseci globalne upotrebe i značaja društvenih mreža za poslovanje, želimo vidjeti koliko njihova svakodnevna upotreba utiče na naše živote, a prvenstveno na marketing i prodajne aktivnosti kompanija.

Anela Ramić-Šabanić

Sa više od dvije ipo milijarde korisnika svakog dana, te preko četiri milijarde aktivnih naloga, sa sigurnošću možemo reći da su društvene mreže najčešći oblik komunikacije u svijetu danas.

Većina mladih uopšte i ne zna za nekadašnje pejdžere (pager), male uređaje koji su mogli samo da primaju kratke poruke. Također, ne znaju za (relativno skora) vremena kada su walkman, discman ili Game Boy bili “vrhunska tehnologija”.

Današnje doba, gdje se novi modeli smartfona predstavljaju skoro svakog dana, a svake sekunde objavi na stotine hiljada statusa na Facebooku, Instagramu i TikToku ima i svoje ime – Internet age – Doba interneta. Ne, to nisu više milenijalci. Polako i ta fraza postaje dio povijesti.

S obzirom na to da gotovo 94% svih korisnika društvenih mreža njima pristupa sa mobilnog uređaja, smartfona ili tableta, pitanje zavisnosti od interneta, ali i korištenja samih uređaja – igranja igrica, slušanja muzike, snimanja ili fotografisanja, postavlja se sve češće.

Ovisnost od društvenih mreža postala je svakodnevnica, a nužna potreba za poslovanje kompanija. Jer, gdje pronaći potencijalne kupce nego upravo na društvenim mrežama?

Jesmo li još više ovisni u 2021. i šta budućnost donosi?

Poznati po agilnom pristupu, marketing na društvenim mrežama zahtijeva od menadžera digitalnog marketinga da bude u toku sa najnovijim trendovima na društvenim mrežama u tehničkom i strateškom pristupu kako bi bio siguran/sigurna da koristi sve dostupne mogućnosti.

Nije iznenađenje da je ove godine zabilježena bez presedana promjena u upotrebi društvenih mreža, zajedno s nizom drugih čimbenika ponašanja krajnjih korisnika i kupaca.

Danas, na polovini 2021. godine,  ukupan broj aktivnih korisnika društvenih mreža ponovno je porastao, na čak 4,33 milijarde! To je porast od 10% u proteklih nekoliko mjeseci. A kako se društvena zajednica povećava, tako se povećavaju i prilike za doseg, interakciju, konverziju i angažiranje ciljne publike.

Novo normalno je postalo da svaka kompanija mora biti na društvenim mrežama, ma o kojoj branši poslovanja se radi. Društvene mreže zahtijevaju od svake kompanije da posveti izuzetnu važnost svim segmentima digitalnog marketinga. Iako su pretraga i e-pošta dvije glavne komponente digitalnog marketinga koje se mogu obaviti u vlastitom pogonu, društveni su mediji i najpopularnija aktivnost koju ljudi rade na mreži, kao i najizazovniji za kompanije.

To je zato što firme i dalje na društvene medije gledaju kao na promotivni i oglašivački kanal, a ne kao na veliku arenu za saradnju sa korisnicima društvenih mreža, prvenstveno kupcima i utjecajnim osobama.

Broj lajkova je najnevažnija metrika na društvenim mrežama! 2021. godina je to itekako potvrdila!

Dvosmjerna komunikacija ulaznica je za povećanje organskih postova na vrh društvene mreže ciljane publike. Kao što znamo, “funkcija algoritma je isporuka relevantnog sadržaja korisnicima”, zajedno sa ciljanim plaćenim oglasima.

Dakle, angažirana internetska zajednica koja se bavi sadržajem putem lajkova (dobro), komentara (još bolje) i dijeljenja (super!) može vam pomoći pojačavanjem vašeg sadržaja putem kanala kojem vaši kupci vjeruju.

Sada, na polovini 2021. godine, ovaj je trend važniji nego ikad, i Apple i Google uvode promjene u procese kolačića s ogromnim implikacijama za ponovno ciljanje i nalik plaćenom oglašavanju. Budućnost plaćenog oglašavanja je neizvjesna, ali budućnost angažmana kupaca i organskog dosega sigurna je za marketare.

Algoritmi društvenih medija uvijek će favorizirati ljude. Vrijeme je da se osvijestite i budete prvi u svojoj industriji koji je izradio radikalno drugačiju strategiju društvenih medija, koja je prva pokrenuta glasom vaših zaposlenika, kupaca i utjecajnih osoba  Broj lajkova apsolutno ne znači uspješnost prodaje! Broj podjela određenog posta ili profila stranice automatski širi mogućnost da se sa vašim uslugama i proizvodima upozna što veći broj ljudi, što direktno znači i daleko veće šanse za uspješnost prodajnih aktivnosti.

Zašto je broj pratilaca irelevantan, a lojalnost ključ uspjeha?

Koliko puta ste od prijatelja ili poslodavca čuli da uživaju u enormnom broju lajkova stranice na bilo kojoj mreži, ili nekog posta? Znate li da su oni koji su se uključili u komentare ili podijelili Vaše objave mnogo važnija metrika?

Posljednjih godina Facebook je primijetio da su stranice sa velikim brojem pratilaca počele objavljivati ​​sadržaj na koji se korisnici nisu angažirali. Sistem koji Facebook sada ima sprječava da se to dogodi. U osnovi možete imati stranicu sa 5.000.000 lajkova, ali sa dosezima od nule. To je zbog toga što Facebook prikazuje samo sadržaj koji krajnjem korisniku smatra vrijednim. To znači da na kraju stranica sa hiljadama lajkova može imati više ljudi koji pregledavaju njihov sadržaj od stranice sa stotinama hiljada.

Instagram i Facebook omogućit će korisnicima da odluče hoće li sakriti “lajkove” na objavama, nakon godina promišljanja i testiranja. Korisnici mogu odlučiti hoće li sakriti svoje vlastite lajkove, od drugih, pojedinačno ili mogu odlučiti da neće vidjeti tuđe lajkove dok se kreću kroz svoje feedove, Instagram, uslugu dijeljenja fotografija i videozapisa. Testovi su pokazali da pružanje mogućnosti “sviđa mi se” nije imalo velikog utjecaja na to koliko ljudi koriste proizvod; neki su na platformi više nakon skrivanja lajkova jer osjećaju manji pritisak za dalje uključivanje, dok su drugi manje aktivni jer je teže vidjeti što je u trendu.

U čemu je “fora”?

Uspješan marketer nije onaj koji uspije obezbijediti veliki broj lajkova i pratilaca u kratkom roku, nego onaj koji uspije održati kontinuitet komunikacije i zainteresiranosti krajnjih korisnika o svom proizvodu, a mudro koristi društvene mreže za to. Share objave ili stranice samo je jedan način za širenje priče o svom proizvodu. No, kvalitet objave koju navodi posjetioca da ostane sa vama u kontaktu je najvažniji! Postovi na društvenim mrežama upravo koriste za to. I svakako prateći video klip i/ili vizual/infografika.

Krajnjeg korisnika ili potencijalog kupca možete navesti da ostane sa vama u kontaktu putem niza načina:

  • Pretplatom na Newsletter postajete Top fan stranice i time osvajate ili dobijate po povoljnijoj cijeni određene usluge,
  • Za pretplatu na Newsletter navodite link web stranice kompanije, gdje vas nastavljaju pratiti i na ovoj mreži, čime dobijate mail od zainteresiranog posjetioca,
  • Svoje usluge dalje reklamirate putem i ovog načina prodajnih aktivnosti.
  • U postovima navodite da želite čuti mišljenje korisnika vaših usluga o određenom proizvodu koji nudite, pri tome vodeći računa da je lojalnost onih koji kupuju vase usluge na prvom mjestu i spremni ste na određene eventualne promjene.
  • Personaliziran pristup svakom od kupaca iziskuje dodatno vrijeme, no ukoliko želite uspjeh, zadužite posebnu osobu koja će se isključivo posvetiti community management, kao jednom od najvažnijih članova tima u Odjelu za digitalni marketing.

I ne zaboravite, vaši kupci su online! Zato vrijedi uložiti dodatni napor ukoliko želite uspjeh. Ne samo da vrijedi, nego je nužno.

Izvori:


Širite znanje