Pokretanje biznisa postalo je sve popularnije među mladima širom svijeta. Šta je to što ih motiviše? Da li je to preduzetnički duh i ambicija ili možda želja da sami oblikuju svoju budućnost ili ipak nešto sasvim treće? Bez obzira na razlog jedna stvar je sigurna – nove generacije preduzetnika imaju svoj jedinstveni pristup.
Jedan od primjera mladih preduzetnika je student ekonomije – Ermin Agović, a njegova preduzetnička priča počela je izazovom. Nakon izgubljenih kriptovaluta, odlučio je pokrenuti svoj vlastiti biznis i preokrenuti smjer svog studentskog života. “Na ideju o pokretanju vlastitog biznisa, došao sam sasvim slučajno – sticajem okolnosti,” objašnjava Ermin. “Nakon što mi je prvo ulaganje (u kriptovalute) propalo, nisam izgubio nadu nego sam pronašao dodatnu motivaciju.”
Svoju inspiraciju u želji da ponovo stekne kapital pronašao je, ni manje – ni više, u usisivaču. “Htio sam u što kraćem periodu vratiti izgubljeno, tako sam pozajmio od prijatelja mašinu za dubinsko čišćenje i suočio se sa svojim izazovom,” kaže mladi preduzetnik. Ermin je vrijeme i energiju, pored fakultetskih obaveza, uložio u sticanje znanja i vještina kako bi usavršio svoje usluge i stekao krug zadovoljnih mušterija, jer kako kaže to je najbitnija stavka u svakom biznisu.
“Iako nisam znao mnogo o biznisima, u jednom sam bio siguran, a to je da sam morao biti odlučan i siguran u sebe,” objašnjava Ermin Agović. “Kada imate te dvije karakteristike, onda se možete fokusirati na ključ svakog biznisa, što su zadovoljni klijenti i kvalitete usluga.” On vjeruje da većina mladih ljudi u sebi nosi strah koji blokira njihov potencijalni uspjeh, ali da postoji mnogo načina da prevaziđu takve prepreke.
Erminov način za prevazilaženje tog straha je kreativnost i pomalo rizika. “Veoma je važno dati sebi šansu za nove stvari i upustiti se u nešto što možda drugima ne izgleda kao dobra prilika,” dodaje, “kreativnost je neminovna ako želimo iskoristiti puni potencijal, makar je pronašli u usisivaču, kistu ili bilo čemu što vas okružuje.”
Tržište jeste veliko, ali neophodno je uvijek biti u trendu s novim potrebama ili stvoriti neki inovativni pristup rješenju problema. Ermin ističe da je nekada potrebno samo malo radoznalosti da se počne zarađivati na zanimljiviji način. “Zaviriti u neke novine ili portale, gledati kako ljudi zarađuju novac u svijetu, ispratiti poneku emisiju ili kurs ne zahtijeva mnogo odricanja,” kaže Ermin, “a možda baš na takvim mjestima naiđete na okidač za vašu biznis ideju.”
Na pitanje da li njegov primjer može poslužiti mladima kao primjer da započnu svoje privatno poslovanje, Ermin Agović kaže da mladi trebaju biti sami sebi vjetar u leđa. “Mladi ne bi trebalo da dopuste da okolina utiče na njih i njihove odluke,” dodaje, “potrebno je samo preuzeti inicijativu i uraditi nešto i za sebe, i za zajednicu.”
Erminova priča može poslužiti kao inspiracija za sve nas, posebno za mlade preduzetnike ili one koji žele stvoriti nešto svoje. Ovakve priče nas podsjećaju da su najbolje prilike često skrivene u neočekivanim situacijama i izazovima. Kako ovaj student i preduzetnik kaže, “Ne bojte se koračati prema pokušajima, snovima i izazovima – ko zna šta vas čeka na drugoj strani.” Ako ste ikada pomislili da čišćenje nije zanimljivo i da je to dosadna aktivnost svakoga od nas, Ermin Agović nam je dokazao suprotno, te da to može biti zanimljiv posao i preduzetnička ideja.