Kako zainteresovati djecu – savjeti za roditelje i nastavnike 

Širite znanje

Djeca su poznata po svojoj neiscrpnoj energiji i radoznalosti prema svijetu oko sebe. Međutim, ponekada je izazov privući njihovu pažnju i zadržati je tokom dana. Kreativnim pristupom, roditelji i nastavnici mogu postići bolje rezultate u obrazovanju i vaspitanju mališana. 

Djeca bolje reaguju na stimulanse, s tim u vezi ostaju fokusirana na zadatke i bolje pamte nove informacije. Primjena dolenavedenih kreativnih savjeta i trikova će vam pomoći da privučete pažnju djece i ostanete fokusirani na zajedničke aktivnosti i ciljeve. 

  1. Maskirajte se – obucite masku, plašt, nanosite šminku, nosite čudan šešir, naočare ili kostim. Upotrebom humora i teatralnosti sigurno ćete probuditi znatiželju i razonodu svakog djeteta. 
  2. Iskoristite svoje talente – to može uključivati mnoštvo stvari. Trikove sa magijom, imitaciju likova, sviranje kašika, crtanje karikatura, pokazivanje joga poza itd. Čak i najjednostavniji talenat može fascinirati djecu. 
  3. Rasklopite nešto – pokažite djeci kako to nešto funkcioniše, a zatim to rasklopite. Pokušajte sa starim satom, kasetofonom ili sortiranjem novčića. To može zaokupiti i zainteresovati dijete i pomoći u razvoju motoričkih sposobnosti djeteta. 
  4. Igrajte se riječima – nacrtajte oblik, broj ili slovo u vazduhu i zamolite djecu da pogode šta ste nacrtali. Igrajte pantomimu ili se igrajte asocijacija sa djecom. Na taj način mogu naučiti nove riječi, razviti neke nove sposobnosti ili podstaći kreativnost. 
  5. Pogađajte šta je unutra – ovo je verzija igre “izaberi džep”. Zamolite djecu da zatvorenih očiju dodiruju sadržaj vrećice ili kutije i pogađaju šta se nalazi unutra. Upućujte ih da stignu do džepa kecelje i izaberu karticu koja će im dati nagovještaj o sljedećoj aktivnosti. 
  6. Namjerno pravite greške – izmišljajte smijesne greške i pustite djecu da ih primjete. Neka vam oni pokažu kako se stvari rade ispravno. Podići ćete njihovo samopouzdanje i naučićete ih da su greške prihvatljive i ispravljive.
  7. Napravite pauzu – pretjerana stimulacija može imati negativne efekte. Odvojite vrijeme za mirne meditacije. Navedite djecu da sjednu ili leže mirno sa zatvorenim očima. Učite ih dubokom i usporenom disanju, na taj način ih učite i samokontroli ali i prepoznavanju momenata kada trebaju predah. 
  8. Postavite vremenska ograničenja – postavljajte jednostavna ograničenja. Demonstrirajte im šta će raditi i obavijestite ih koliko će trajati. To ih održava fokusiranim na trenutni zadatak i pomaže im da vježbaju pažljivo ponašanje. 
  9. Napravite storyboard – započnite neku priču i dozvolite djeci da popune praznine na putu. Na taj način oni stvaraju alternativne završetke. Dajte im neke slike ili neka sami nešto nacrtaju i pustite ih da ih oni povezuju u priču koja se njima čini logična, zabavna ili smiješna. 
  10. Uklonite ometajuće faktore – neka djeca teže da se usredsrede kad postoje vizuelni ili auditivni ometajući faktori i nered na njihovom radnom prostoru ili čak kroz prozor. Uklonite sve što ne treba biti u ili oko njihovog radnog prostora. Tako omogućavate djeci da razviju fokus, te da svjesno rade ili uče. 

Upoznajte vašu djecu ili djecu sa kojom radite i povežite sadržaj sa onim što znaju i u svakodnevnim iskustvima. Razumijevanje najboljeg načina za postizanje pozitivnih rezultata na osnovu njihovog temperamenta, kulturnog porijekla, jezika, tempa razvoja i stila učenja. 

Zapamtite da djeca gledaju šta radite – neki će bolje reagovati na ono što vide, neki na ono što govorite. U svakom slučaju većina djece će morati fizički i samostalno doživjeti informaciju na neki način prije nego što je usvoji. 


Širite znanje