Djeca su poznata po svojoj neiscrpnoj energiji i radoznalosti prema svijetu oko sebe. Međutim, ponekada je izazov privući njihovu pažnju i zadržati je tokom dana. Kreativnim pristupom, roditelji i nastavnici mogu postići bolje rezultate u obrazovanju i vaspitanju mališana.
Djeca bolje reaguju na stimulanse, s tim u vezi ostaju fokusirana na zadatke i bolje pamte nove informacije. Primjena dolenavedenih kreativnih savjeta i trikova će vam pomoći da privučete pažnju djece i ostanete fokusirani na zajedničke aktivnosti i ciljeve.
- Maskirajte se – obucite masku, plašt, nanosite šminku, nosite čudan šešir, naočare ili kostim. Upotrebom humora i teatralnosti sigurno ćete probuditi znatiželju i razonodu svakog djeteta.
- Iskoristite svoje talente – to može uključivati mnoštvo stvari. Trikove sa magijom, imitaciju likova, sviranje kašika, crtanje karikatura, pokazivanje joga poza itd. Čak i najjednostavniji talenat može fascinirati djecu.
- Rasklopite nešto – pokažite djeci kako to nešto funkcioniše, a zatim to rasklopite. Pokušajte sa starim satom, kasetofonom ili sortiranjem novčića. To može zaokupiti i zainteresovati dijete i pomoći u razvoju motoričkih sposobnosti djeteta.
- Igrajte se riječima – nacrtajte oblik, broj ili slovo u vazduhu i zamolite djecu da pogode šta ste nacrtali. Igrajte pantomimu ili se igrajte asocijacija sa djecom. Na taj način mogu naučiti nove riječi, razviti neke nove sposobnosti ili podstaći kreativnost.
- Pogađajte šta je unutra – ovo je verzija igre “izaberi džep”. Zamolite djecu da zatvorenih očiju dodiruju sadržaj vrećice ili kutije i pogađaju šta se nalazi unutra. Upućujte ih da stignu do džepa kecelje i izaberu karticu koja će im dati nagovještaj o sljedećoj aktivnosti.
- Namjerno pravite greške – izmišljajte smijesne greške i pustite djecu da ih primjete. Neka vam oni pokažu kako se stvari rade ispravno. Podići ćete njihovo samopouzdanje i naučićete ih da su greške prihvatljive i ispravljive.
- Napravite pauzu – pretjerana stimulacija može imati negativne efekte. Odvojite vrijeme za mirne meditacije. Navedite djecu da sjednu ili leže mirno sa zatvorenim očima. Učite ih dubokom i usporenom disanju, na taj način ih učite i samokontroli ali i prepoznavanju momenata kada trebaju predah.
- Postavite vremenska ograničenja – postavljajte jednostavna ograničenja. Demonstrirajte im šta će raditi i obavijestite ih koliko će trajati. To ih održava fokusiranim na trenutni zadatak i pomaže im da vježbaju pažljivo ponašanje.
- Napravite storyboard – započnite neku priču i dozvolite djeci da popune praznine na putu. Na taj način oni stvaraju alternativne završetke. Dajte im neke slike ili neka sami nešto nacrtaju i pustite ih da ih oni povezuju u priču koja se njima čini logična, zabavna ili smiješna.
- Uklonite ometajuće faktore – neka djeca teže da se usredsrede kad postoje vizuelni ili auditivni ometajući faktori i nered na njihovom radnom prostoru ili čak kroz prozor. Uklonite sve što ne treba biti u ili oko njihovog radnog prostora. Tako omogućavate djeci da razviju fokus, te da svjesno rade ili uče.
Upoznajte vašu djecu ili djecu sa kojom radite i povežite sadržaj sa onim što znaju i u svakodnevnim iskustvima. Razumijevanje najboljeg načina za postizanje pozitivnih rezultata na osnovu njihovog temperamenta, kulturnog porijekla, jezika, tempa razvoja i stila učenja.
Zapamtite da djeca gledaju šta radite – neki će bolje reagovati na ono što vide, neki na ono što govorite. U svakom slučaju većina djece će morati fizički i samostalno doživjeti informaciju na neki način prije nego što je usvoji.