Iako za ljude kojima je posao da pišu vjerujemo da ne vole formule, ipak se varamo – čak i copywriter-i koriste formule! AIDA model je upravo jedna od najkorisnijih i najjednostavnijih marketinških formula koja donosi garantovano uspješan tekst (copy) svakom content marketaru.
Ovaj model razvio je Elm Louis 1898. godine, a AIDA model se dijeli na četiri faze: pažnju (Attention), interes (Interest), želju (Desire) i akciju (Action). Cilj ovog modela je da kroz svaku fazu, kupci i/ili korisnici stupaju u interakciju s vašim proizvodom ili uslugom. Ukoliko se pitate kako primjeniti AIDA model – evo nekoliko koraka za vas!
FAZA 1: PAŽNJA – ATTENTION
Kao i kod dobrog udvaranja, trebate otvoriti svoj sadržaj zabavnim ‘’uletom’’ – to je posebno važno prilikom pisanja naslova teksta ili email-a, gdje se često takmičite sa stotinama drugih. Da biste stvorili primamljiv tekst ili copy, razmislite o tome šta vaša ciljana grupa ili kupac voli. Razmislite o njihovoj pozadini, industriji, preprekama, motivacijama, pa čak i o sezonskim aspektima – kako biste utvrdili zašto i šta žele čuti od vas.
Primjeri AIDA modela za prvu fazu uključuju: saopštenja za medije, podcaste, landing stranice, marketinške kampanje.
FAZA 2: INTERES – INTEREST
Nakon što ste privukli pažnju – morate je zadržati. Šta je to u vašem glasu ili tonu što ih tjera da nastave čitati email, blog ili tekst? Personalizacija je odličan način da se povežete s čitaocima i pokažete im da razumijete njihove potrebe, probleme za koje nudite rješenje ili bilo kakvu prepreku koju im želite olakšati. Dodajte dovoljno informacija da ih zadržite zainteresovane i angažovane, ali pazite da ih ne opteretite. Preopterećenje ili pretrpavanje informacijama i nepotrebnim stavkama samo će odbiti vaše potencijalne kupce ili korisnike.
Primjeri AIDA modela za drugu fazu uključuju: blog objave, društven dokaze, testimonijali, bilteni, stranice proizvoda.
FAZA 3: ŽELJA – DESIRE
Stigli ste do treće faze? Znači vaša publika je zainteresovana – ali šta sada? Ponudite im proizvod ili uslugu koji zaista žele. Napravite prezentaciju i podržite je konkretnim koristima kako biste preokrenuli njihov interes (iz faze 2.) u želju. Kako ćete im vi, usluga ili proizvod olakšati život – je glavno pitanje koje vas treba voditi u ovoj fazi pisanja. Da biste povećali kredibilnost, prikažite svoje prethodne i trenutne radove, studije slučaja ili testimonijale kako biste ih nagnali ka sljedećoj i posljednjoj fazi ovog modela.
Primjeri AIDA modela za treću fazu uključuju: citate kupaca, štampane stvari, studije slučaja.
FAZA 4: AKCIJA – ACTION
Zaključite svoju prezentaciju ili sadržaj jasnim i sažetim pozivom na akciju. Budite direktni u vezi sa sljedećim koracima koje želite da klijent preduzme. Treba li da popune kontakt formu ili odgovore direktno na vaš email? Ne zbunjujte ih s previše opcija, ili još gore nejasnim “Kažite nam šta mislite” na kraju. Pored pomenutog, bilo bi dobro da ostavite i link ka podacima za studiju koju im nudite, statistiku prethodnog rada ili izvještaj o trendovima koje marljivo i vrijedno pratite. Oni su skloniji preduzimanju akcije ukoliko im olakšate pristup, a i život.
Primjeri AIDA modela za četvrtu fazu uključuju: dugme saznaj više, ohrabrenje za pretplatu na bilten, osigurajte da vaš CTA (call to action) dodaje vrijednost korisničkom iskustvu.
Više informacija o AIDA modelu i kako primijeniti – možete pronaći na linku: https://www.siegemedia.com/creation/aida-model