.. pitate li se šta bi se desilo kada bi marketing nestao? Jedan od globalno poznatih imena, osnivač Ford Motor Company – Henry Ford rekao je “Ako zaustavite marketing da biste uštedjeli novce, to je kao da zaustavljate sat kako biste uštedjeli vrijeme.”
Svijet marketinga obilježava svoj dan – 27. maj. Inicijativu su pokrenuli The Kotler Impact (KI) s relevantnim autoritetima, u namjeri da istaknu značaj marketinga u društvu i poslovanju, te na taj način promovisati marketinšku industriju. Danas se marketing slavi na glasan i blještav način, pozdravljajući članove marketinške zajednice želeći im mnogo uspjeha u budućnosti.
Da je marketing bitan širom svijeta potvrđuje činjenica da su marketinški stručnjaci odgovorni za uspjeh mnogih brendova, organizacija i kompanija. Zahvaljujući marketingu, omogućen je izlazak na tržište, ali i revolucionarne promjene u kompanijama koje imaju dugu istoriju. Takođe su se dogodile promjene društvenih stavova, postignuti su kompromisi i mijenjana je istorija upravo zahvaljujući marketinškoj komunikaciji. U kontekstu digitalne transformacije, danas je lakše nego ikada istraživati okruženje, analizirati potrebe potrošača i klijenata u realnom vremenu.
Prošle godine je 27. maj uzet kao rođendan marketinga jer je taj dan u Čikagu (SAD), 1931. godine rođena globalna zvijezda – Phlip Kotler koji je promijenio dinamiku marketinga i napisao više od 80 knjiga. On je za sobom ostavio ogroman uticaj na razvoj modernog marketinga širom svijeta, baš kao što marketing igra ključnu ulogu u rastu i razvoju svakog biznisa – zato i nosi titulu oca marketinga.
Kako marketing povezuje proizvode i usluge s potrošačima, on potiče ekonomski rast i oblikuje budućnost personalizaovanih korisničkih iskustava kojima sve više ljudi teži. Današnji dan možemo posmatrati kao dan kada se prepoznaje moć marketinga i njegovog uticaja na percepciju i ponašanja. Zbog toga se na ovaj datum održavaju brojni web-inari, događaji, druženja i ostali skupovi, kako bi marketinški stručnjaci širom svijeta podijelili svoja iskustva i prakse.