Skoro pa po pravilu uspjeh se na balkanskom podneblju ne prašta. Ali, sarajevskom rep dvojcu to niko ne može osporiti, kao ni činjenicu da su glavni grad Bosne i Hercegovine stavili u centar novog muzičkog pravca.
U nepunom desetljeću, otkako su snimili svoje prve pjesme, tada još kao zasebni hip-hop stvaraoci, pa do zajedničkog djelovanja, Jala Brat i Buba Corelli ruše sve muzičke rekorde kako po slušanosti, tako i pregledima na YouTubeu.
Nadomak The Beatlesima
Tome u prilog svjedoči i podatak s njihovog zvaničnog kanala – Imperia. Naime, ovaj kanal na YouTubeu, broji impozantnih 2.199.697.104 pregleda. Napravljen je 2006. godine i doslovno je buknuo kada su se na sceni pojavili Jala Brat i Buba Corelli, čiji spotovi nose milionske preglede.
Šta pokazuje ova brojka? To je otprilike kao jedna trećina svih ljudi na Zemlji. Ako se takva masa uopće može zamisliti, onda se može i količinski može prikazati koliko puta je pušten neki od hitova koji su stvorili sarajevski reperi.
Koliko je to uspjeh pokazuje i podatak da im planetarno popularna grupa The Beatles na YouTubeu bježi tek s pola milijarde pregleda. Kultni pop-rock sastav iz engleske po godinama osnivanja, al i članova benda – su slikovito rečeno – djedovi Jale Brata i Bube Corellija.
Kanal grupe The Beatles na YouTubeu je napravljen godinu dana prije Imperije i bilježi 2.755.582.949 pregleda. Pod nazivom The Beatles su svojevremeno važili za najpopularniji bend na svijetu. Sve to govori u prilog tome koliko su sarajevski reperi “veliki”.
Od Cher do Bube i Jale
Nije nepoznato da su dvojica sarajevskih repera krenuli bukvalno od ničega da bi stvorili imperiju, ali su i pravi dokaz da “na vrhu uvijek ima mjesta, ako se krene sa dna”, kako kaže stih Dine Merlina, jedne od najvećih pop zvijezda u regionu. Njegov YouTube kanal, primjerice ime nešto više od 470 miliona pregleda.
S pojavom Jale Brata i Bube Crellija procvjetao je i auto-tune na našim prostorima, audio procesor koji služi za korekciju. Uveden je za korekciju samo glasa, ali je poslije korišten za korekciju proklizavanjem frekventnih talasa.
Prva pjesma u kojoj je auto-tune korišten na specifičan način je hit od Cher iz 1998. godine, “Believe”. Ni sam izumitelj auto-tunea, Andy Hilderbran, nije vjerovao da će njegovo otkriće zauvijek promijeniti muzičku industriju.
“Razmišljao sam kako ću staviti tu mogućnost u softver. Ali nisam mislio da će je iko ikad, pri zdravoj svijesti, željeti koristiti”, rekao je Hilderbran jednom prilikom.
Nisu sarajevski reperi “donijeli” auto-tune na Balkan, ali su zahvaljujući očigledno pravom mjerom njegovog korištena, uzdrmali regionalnu muzičku scenu.
Ako želite probati besplatnu verziju sa ograničenim mogućnostima posjetite ovaj link.
Za detaljniju demonstraciju mogućnosti Auto-tune efekata pogledajte video sa instrukcijama:
Zinaida Jamakosmanović