Internet trgovina – šta nas očekuje u budućnosti?

online Kupovina BiH
Širite znanje

Kupovina glasovnim komandama i sa kriptovalutama je u porastu. Globalne prodajne platforme kao Amazon i Alibaba su sve popularnije. Raste i broj specijaliziranih online prodavnica jer su kupci sve češće na Internetu i kupuju putem mobilnih telefona. Kupovina online je efikasnija, često jeftinija, štedi vrijeme a i čuva nas od trenutne pandemije.

Amar Hadžimahmutović

Pandemija virusa Covid-19 promijenila je mnoge naše navike pa i način kupovne. Prodaja se skoro u potpunosti „preselila“ online, a oni koji nikada nisu do ove godine koristili društvene mreže i internet generalno, postali su aktivni korisnici. Među njima i prije svih – to su pojedinci i kompanije koje pružaju uslužne i prodajne usluge. Svakog dana sve više trgovaca prelazi na internetsku prodaju, dok poduzetnici započinju svoj business putem e-trgovine. Statistike kažu da će do 2022. godine prihodi od e-maloprodaje porasti na 6,54 biliona dolara, sa 3,53 biliona dolara u 2019. godini, dok su predviđanja za 2021. za promet online prodaje 4,5 biliona dolara.

E-trgovina je industrija koja se stalno mijenja. Svake godine se pojavi nekoliko novih trendova koji mogu pomoći vašem poslu da raste i nadmaši vaše konkurente. A 2021. godina donosi i neke krucijalne promjene na koje moramo biti spremni.

Kupujte glasovnim komanadma

Ljudi se sve više oslanjaju na uređaje sa glasovnim asistentima kao što su Amazon Echo i Google Home sa Google Assistantom kako bi učinili sve, od buđenja do kupovine proizvoda na mreži. Očekuje se da će prodaja putem „glasovne trgovine“ dostići 40 milijardi dolara do 2022. godine. Još jedan razlog zašto je glasovna trgovina u porastu je sve veća tačnost i praktičnost tehnologije. I Google i Amazon „guraju“ regionalne jezike u svojim uređajima za virtualne asistente kako bi pomogli potrošačima da ugodnije kupuju. Stoga je jako važno optimizirati internet trgovinu za glasovno pretraživanje. Privlačenjem, angažiranjem i ponudom vrijednosti potencijalnim kupcima putem ciljanog sadržaja uredno ih spuštate na vašu putanju konverzije kada žele kasnije kupiti. Naprimjer, ono što započinje brzim glasovnim pretraživanjem korisnika interneta koji traži savjet o tome „kako smanjiti ozljede dok trčite“, dovodi ih do čitanja vašeg bloga zasnovanog na rješenju, što zauzvrat rezultira prodajom uložaka za tenisice za trčanje.

Donosimo vam četiri načina kako pripremiti web lokaciju e-trgovine za glasovne upite:

  1. Optimizirajte svoj sadržaj da biste povećali šanse za pojavljivanje u glasovnim pretragama,
  2. Dodajte novu vještinu na uređajima Alexa i Google Voice Assistant,
  3. Ponudite glasovnu navigaciju na vašoj web lokaciji i mobilnoj aplikaciji,
  4. Osigurajte da se vaši proizvodi mogu kupiti jednostavnim protokom pomoću glasovne komande.

Omnichannel kupovina – novo normalno

Trgovina na malo Omnichannel odnosi se na pružanje kupcima neometanog i dosljednog iskustva na svim kanalima i uređajima. U istraživanju HBR (Harvard Business Review), 73% ispitanika reklo je da koristi više kanala tokom svog šoping putovanja. Sa porastom korištenja mobilnih uređaja i glasovnih asistenata, broj višekanalnih korisnika povećati mnogo više u 2021. godine. Koristite analitičke alate poput Finteze koji pružaju detaljnu analitiku e-trgovine za identifikaciju ponašanja kupaca i praćenje svega vezanog za novčani tok. Analitički alat ove vrste pomaže vam da analizirate koji proizvodi se traže, nadgledate vašu dobit i gubitak i procjenjujete lojalnost kupaca. Finteza vam također omogućava da pravite izvještaje o događajima koji su najvažniji za vaše poslovanje, poput pregleda stavki, dodavanja u košaricu, napretka plaćanja i uspjeha plaćanja.

Donosimo vam nekoliko načina na koje možete ponuditi besprijekorno višekanalno iskustvo:

  1. Optimizirajte svoju web lokaciju za mobilne uređaje. Dovoljan je mali budžet, stoga kreirajte mobilnu aplikaciju ili PWA,
  2. Prilagodite korisničko iskustvo na svakom mogućem koraku,
  3. Koristite alate kao što je SAP Commerce Cloud kako biste osigurali personalizirano i sveobuhvatno iskustvo e-trgovine sa internetskim maloprodajnim procesima,
  4. Ponudite razne opcije kupovine, kao što su: Kupite putem Interneta, preuzmite u prodavnici; Kupite u trgovini, odaberite kućnu dostavu.

AR (Augmented reality) i AI (Artificial intelligence) 

Internet trgovci će potrošiti 7,3 milijardi dolara na AI do 2022. Više od 120.000 prodavnica će koristiti AR tehnologije kako bi kupcima ponudile bogato iskustvo kupovine do 2022. godine. Umjetna inteligencija (AI) djeluje kao vaš mrežni saradnik u trgovini nudeći personalizirane smjernice i preporuke svojim kupcima. AI koristi prošlost kupovine i ponašanje pregledavanja kupaca kako bi im pokazao proizvode za koje je vjerovatnije da će ih kupiti. Za razliku od fizičkih trgovina, kupci na mreži ne mogu isprobati ili fizički pregledati proizvod koji namjeravaju kupiti. Proširena stvarnost (AR) pomaže u uklanjanju ove prepreke omogućavajući kupcima da vide kako će im određeni proizvod izgledati i prije nego što ga kupe. Primjenom AI i AR u vašoj trgovini e-trgovine, vjerojatno ćete primijetiti porast konverzija i smanjenje stope povrata.

Kriptovalute – nove opcije plaćanja

Opcije plaćanja jedan su od glavnih razloga zašto kupci odabiru određenu marku. Ako kupcima ne ponudite željeni način plaćanja, oni neće kupovati u vašoj e-trgovini. Od sada većina preduzeća za e-trgovinu prihvata digitalno plaćanje osim debitnih i kreditnih kartica. Kriptovalute, posebno Bitcoin, imaju brojne pogodnosti za vlasnike internetskih trgovina, poput niskih naknada za transakcije. Naprimjer, Overstock se udružio s Coinbaseom, Bitcoin platformom, kako bi kupcima omogućio upotrebu Bitcoina kao načina plaćanja. Godine 2021. mogli bismo vidjeti da će sve veći broj kompanija za e-trgovinu početi prihvatati kriptovalute za transakcije.

Kupujete putem mobilnih uređaja

Kako se povjerenje potrošača u kupovinu putem interneta povećava, osjećaju se ugodnije u kupovini pomoću svojih mobilnih uređaja. Do kraja 2021. godine očekuje se da će mobilni uređaji ostvariti gotovo 73% ukupne prodaje putem e-trgovine. Osim toga, 30% kupaca na mreži vjerojatno će „napustiti kolica“ usred kupovine ako utvrde da vaša web stranica nije prilagođena mobilnim uređajima. Kao prodavač na mreži, trebali biste se usredotočiti na poboljšanje korisničkog iskustva za mobilne korisnike.

Donosimo nekoliko izvrsnih načina za pripremu web lokacije za e-trgovinu za mobilne uređaje:

  1. Ispitajte svoju web lokaciju na prilagođenosti mobilnim uređajima pomoću Googleovog testa prilagođenosti mobilnim uređajima. Unesite svoj URL u alat i prikazat će se reagira li vaša internetska trgovina ili ne,
  2. Stvorite progresivnu web aplikaciju (PWA) za svoju internetsku trgovinu. PWA se učitava brže od web stranice i omogućava kupcima da pregledaju stranice koje su prethodno pregledavali bez interneta,
  3. Primijenite ubrzane mobilne stranice (AMP) za kupce koji vašu web lokaciju posjećuju pomoću pametnih telefona,
  4. Osigurajte nesmetan postupak plaćanja na mobilnim uređajima i pronađite načine da ga dodatno pojednostavite,
  5. Testirajte svoju mobilnu stranicu ručno. Provjerite je li lako kretati se. Ispitajte je li lako pregledati proizvode na svom mobitelu i postoji li opcija zumiranja.

„Zeleni“ konzumerizam – eco, organic i CO2

Zeleni konzumerizam brzo raste. Brendovi moraju djelovati brzo kako bi ostali relevantni i konkurentni. Zeleni konzumerizam odnosi se na situaciju u kojoj kupci traže proizvode koji su proizvedeni na ekološki prihvatljiv način koji čuva okoliš ili uključuje recikliranje. Gotovo 65% potrošača kaže da želi kupiti proizvode namjenskih brendova koji zagovaraju održivost. Fokus na zeleni konzumerizam jasan je pokazatelj da će brendovi e-trgovine koji daju prioritet ekološkim praksama dominirati tržištem u narednim godinama. Glavni brendovi e-trgovine već su započeli planiranje primjene održivijih praksi u svom poslovanju. Naprimjer, vodeća svjetska kompanija za e-trgovinu Amazon obavezala se da će do 2040. godine svoje emisije ugljika svesti na nulu.

Donosimo nekoliko sjajnih načina da privučete „zelene potrošače“ u vašu e-trgovinu:

  1. Zauzmite jasan stav o održivosti, odlučite kako ćete doprinijeti okolišu i odredite rok. Recite svijetu kakve prakse primjenjujete da biste postigli svoj cilj,
  2. Prebacite se na ekološko pakovanje. Za pakiranje koristite proizvode koji imaju mali utjecaj na potrošnju energije i okoliš, kao što je reciklirani papir,
  3. Račune šaljite samo na e-poštu, umjesto na papirnice,
  4. Smanjite potrošnju energije što je više moguće. To uključuje isključivanje opreme kada se ne koristi,
  5. Potražite ekološke alternative postojećim proizvodima. Također možete dodati nove proizvode koji podstiču održivost.

Trgovine ispunjene slikama

Vizualna trgovina odnosi se na upotrebu slika ne samo na stranicama proizvoda, već i na cijeloj vašoj trgovini kako bi privukla korisnike na angažman i konverziju. Veliki trgovci poput Bosea, naprimjer, već koriste vizuelnu trgovinu kako bi utjecali na kupce da kupuju. Na svojoj početnoj stranici imaju slike visokog kvaliteta, zajedno sa prečicama za direktnu kupovinu proizvoda.

Donosimo nekoliko načina za postizanje vizuelne trgovine:

  1. Promijenite zadane proizvode iz JPG u JPEG2000 ili WebP formate kako biste poboljšali kvalitetu i brzinu učitavanja,
  2. Kreirajte slike ili video zapise od 360 stepeni svojih najprodavanijih proizvoda,
  3. Uložite u alat za vizuelno pretraživanje kako biste omogućili kupcima da proizvode pretražuju pomoću slika,
  4. Prenamijenite sadržaj koji generiraju korisnici na stranicama proizvoda kako biste generirali interese,
  5. Stvorite vizuelne oglase za kupovinu na Pinterestu kako biste privukli promet na vašu web lokaciju i povećali prodaju.

Ukoliko se želite ozbiljno baviti internet trgovinom u 2021. godini, morate se pripremiti za usvajanje novih trendova koji dominiraju i koji će dominirati tržištem. Godina 2021. vjerovatno će prevladavati glasovna trgovina, kupovina putem više kanala, umjetna inteligencija i AR. Sve više i više internetskih kompanija počet će prihvatati kripto plaćanja kako bi privukli više kupaca da odaberu svoj brend. Dinamične cijene i dalje će ostati učinkovit način privlačenja kupaca. Budite spremni i osvojite internet tržište uz nove trendove koji nas očekuju.

A online kupovina na Balkanu i u Bosni i Hercegovini

Iako nijedna balkanska ekonomija nije postala lider u novoj digitalnoj tehnologiji, pandemija je ipak ubrzala procese digitalizacije poslovanja i potrošnje. Niti regija, ali niti Bosna i Hercegovina nije bila izuzetak u rastu trenda online kupovine. Adekvatno su reagovali i prodavci na rast potražnje putem online kanala. Pratili su ih i servisi dostave kao jedan od ključnih segmenata online prodaje proizvoda. Prema OLX.ba istraživanju tokom prvih mjeseci pandemije, najveći porast novih online kupaca je zabilježen u segmentima hrane i pića, odjeće i elektronike. Kad se jednom kupi online, kasnije to ide lakše.

Prema istraživanju Svjetske Banke objavljenom u publikaciji “Europe 4.0. – Addressing the digital dilemma” Srbija nadmašuje mnoge zemlje EU14 u upotrebi internet prodaje, dok je još uvijek zemlja kandidat za članstvo u EU. Zemlje zapadnog Balkana Srbija i Bosna i Hercegovina su među vodećim zemljama po udjelu firmi koje koriste B2B ili B2C web stranice ili aplikacije za online prodaju u Europi. U međuvremenu, Rumunija, Bugarska, Crna Gora i sjeverna Makedonija čine četiri od pet donjih pet zemalja u kontekstu slabe upotrebe B2C web stranica ili aplikacija za internetsku prodaju.

online Prodaja Balkan Srbija

Prostora za rast ima, a konkretne opcije za razvoj smo naveli kako bi iskustvo kupovine bilo što ugodnije i efikasnije. Za prodavače, a tako i za kupce.

Izvori:


Širite znanje