Bosna i Hercegovina, kao i zemlje širom svijeta se suočava s rapidnim tehnološkim napretkom i digitalizacijom u poslovanju. Tradicionalni biznisi i model poslovanja u BiH prolaze kroz proces prilagođavanja, kako bi ostali konkurenti na tržištu rada, i kako bi iskoristili prednosti koje sa sobom donosi digitalna transformacija.
Digitalna transformacija u BiH – prednosti i izazovi
Digitalizacija u poslovanju donosi niz prednosti, kao što su optimizacija procesa, efikasnost, poboljšana komunikacija itd. Upotreba tehnologije daje biznisima mogućnost da dosegnu nove pozicije na tržištu, kao i to da prošire svoje sfere poslovanja. Digitalna prisutnost, takoe omogućava bolje praćenje i analizu podataka koji su neophodni za evaluaciju svakog biznis plana.
Pored prednosti, proces digitalizacije sa sobom nosi i određene izazove za tradicionalne biznise. Jedan od izazova sa kojima se biznisi u BiH nerijetko susreću je otpornost promjenama u kulturi i organizaciji. Ono što prethodi tome je nedostatak razumijevanja novih tehnologija i digitalnih strategija tj. informatička (ne)pismenost – koja nadalje ograničava sposobnost korištenja svih potencijala digitalizacije. Pored toga, digitalizacija zahtjeva ulaganja u tehnologiju i obučavanje uposlenika, što predstavlja dodatni finansijski teret.
Proces prilagođavanja digitalizaciji
Iako sa sobom nosi mnogo izazova, procesu digitalizacije posvetili su se mnogi biznisi u BiH jer su prepoznali važnost digitalne transformacije. Neki od načina prilagođavanja tradicionalnih biznisa procesu digitalizacije su:
- E-trgovina
- Digitalni marketing
- Automatizacija poslovnih procesa
- Podaci i analitika
Uz pravilno planiranje, obuku i finansijska ulaganja tradicionalni biznisi u BiH (a i na svjetskom nivou), mogu iskoristiti prednosti digitalizacije i osigurati svoju konkuretnost na tržištu. Uvođenjem digitalizacije takođe ostaju u korak sa vremenom i na taj način osiguravaju sebi poslovanje i partnerstva na duži vremenski period. Digitalna transformacija ne samo da olakšava poslovanje tradicionalnim biznisima, nego im omogućava da stvore održivu budućnost u digitalnom dobu.