Šta bi se k’o biva danas trebalo uradit’?!

Širite znanje

To nije samo pitanje, nego svakodnevna parodija ali i natpis na unikatnim notesima i rokovnicima Murisa Kudića. U pitanju je influenser i preduzetnik koji je kroz smijeh i zanimljiv sadržaj na društvenim mrežama, stvorio novu dimenziju (kreativnog) poslovanja.  

Kreativnost je riječ koja opisuje Murisa. Svoje ideje i misli zapisuje stalno, što potvrđuje činjenicom da rokovnike i notese troši kao vodu. Za neke je u pitanju obična hrpa papira, ali za Murisa je to samo jedan od primjera gdje se iskazuje kreativnost – što je bio prvi korak u rađanju ideje o personalizovanim rokovnicima. 

Pa mozda jednu cijelu godinu prije sam razmisljao o tome jer i sam trosim notese i rokovnike k’o vodu. Natpisi su nadošli u nekom neodredjenom vremenu, našao sam par simpatičnih notesa, personalizovao ih sa nekim cool natpisima koje sam već imao negdje pohranjene … neočekivano su dobro krenuli, kaže Muris Kudić. 

Svaka personalizacija sa sobom nosi dodatnu vrijednost, ili kako bismo mi to inače rekli “dobija dušu.” Svima nama ponekad treba pomoć ili stimulans kada vrelo inspiracije presuši. Ni Muris ne krije da inspiraciju pronalazi u/sa ljudima oko sebe, a upravo su tuđi predlozi neki od njemu najzanimljivijih. 

‘Šta bi se k’o biva danas trebalo uradit’ je natpis koji najbolje ide jer nekako je i svojevrsna parodija na one natpise tipa To Do Lista, šta moram bla bla … i došao je kao prijedlog/ideja jedne pratiteljice, a mogu reći sada i dobre prijateljice Filis, na instagramu. Meni je kasnije dobro nalegao natpis ‘Misli jednog genija’ koji je isto tako svojevrsna parodija i na misli, i na genija ?.

To da smijeh nema cijenu pokazuje i njegov instagram profil (@muris.kudic) na kome nesebično dijeli zanimljiv sadržaj, a nedavno je otvorio i YouTube kanal. Njegova prisutnost na društvenim mrežama dodatno je pomogla promociji njegovih biznisa, što je za Murisa jedna od olakšica u poslovnom svijetu – a to je doći do željene publike. Pošto su njegovi brendovi usko vezani s njegovim imenom, on vodi računa o tome da se ne obruka i da sve što proizvodi bude autentično. 

Pa pomogla je bome puno, olakšala mi je minimalno taj korak da dodjem do neke prve kritične mase kupaca. Nekada to nije ni dobro; ljudi te zgotive pa kupe nešto baš zbog tebe a to ne bude na nivou – pa se brukaš. Gledam da ponudim nešto što je i cool i na nivou, da se em ne brukam, a i da to bude dovoljno dobro da se prodaje, k’o biva, samo. Ako se prodaje samo radi mog nekakvog uticaja, nema od tog’ ništa. U tom smislu gledam da sve što prodajem/smišljam, jer baš volim da izmišljam nove stvari, bude u skladu s mojim i karakterom, pa eto onda i sa tim nekim mojim kao online influensom. Tako da bezbeli neću stati na notesima, svašta bih još volio napraviti.

Humor može biti moćno oružje za povezivanje s ljudima – ipak smijeh nema cijenu. Nas je zanimalo kako Muris usklađuje svoj smisao za humor s ozbiljnošću vođenja biznisa. On kaže da mu je veoma teško balansirati između te dvije strane ličnosti, ali da teži biti okružen ljudima koji će nadomjestiti njegovo odsustvo balansa, kako bi stvari držao pod kontrolom. 

Jedva! Inače sam za vođenje biznisa nula i stalno sam u potrebi za nekim sistemom koji će me pratiti, ili bolje rečeno koji će me sačuvati od propasti. Kreativna strana mi je jača, ona opet hoće da stalno blejiš u nešto neizvjesno i da od tog’ napraviš neku džidžu, a to je u poslovnim smislu mora, i za sistem i za ljude koji to vode. Čim se uozbiljim za biznis, unazadim se u onome što mi ide … a onda mi ne ide neozbiljnost u biznisu i sve ode u helać. Tako da je ono čemu težim, ekipa ozbiljne raje koja umije ovo što ja ne umijem, a to je da stvari drži pod kontrolom.

Svaki posao je na svoj način težak, te zbog toga pažljivo vaga i procjenjuje sve što se oko njega dešava. Muris nam je otkrio da humor sa sobom nosi i određenu dozu odgovornosti. Koliko god se nama smijeh činio bezazlenim, potrebno je razmisliti o okolnostima pod kojima se to dešava. 

Sve što ti se po glavi vrti moraš da zanemariš i moraš uradit’ ono što piše da se mora uradit’. Meni ne da to nije lahko, nego ja sam jako loš u tome ali to je jedini način da se nosiš. Misli metni na ‘mute’ i zavrsi poso, pa kad zavrsis pos’o onda opet otkoči misli i sikiraj se il šta vec si naumio .. mada poslije završenog posla, budalastih je misli manje, objašnjava Muris Kudić. 

Nije lahko kad ti je veselje i komedija osnov nekakva poslovanja, a nisi u komedijskom elementu. Nasikir’o te neko ili ti si nasikir’o nekog – a valja snimit’ dobar fol. Zamisli šta misli moj neki drug s kim sam se možda zakačio kad vidi da sam objavio nešto smiješno 2 sata nakon svađe s njim? On konta ‘evo njemu je sve šega,’ a ustvari moram završiti pos’o: jer ako ne snimaš i ne kreiraš sadržaj – ćao Miško.

Muris vjeruje da su svi influenseri, a pitanje koje je tu presudno je – da li nas iko ‘benda’? Pored toga naglašava da je potrebno mnogo pokušaja i mnogo truda, da bi se uopšte postigao neki uspjeh. A njemu je najdraže kada vidi da ljudi koriste neke njegove šale, pa čak i u Minhenu. 

Svi smo mi influenseri nekakvi, samo je pitanje bendal nas iko izašta. Da bi te opet bendali moraš minimalno 100x da uradis ono u čemu bi volio da budes bendan. Mudri Seth Godin o ovom zbori. Hoces da budeš pisac – gdje ti je 100 tekstova barem? Hoćeš da snimaš komediju – gdje je 100 klipova? Hoćeš da si biznismen – gdje je 100 biznis poduhvata? Naravno, kad kažemo 100 – ne mislimo na uspješnih, nego gotovo suprotno. Meni su najcool poruke i snimci raje kako koriste neke moje ‘savjete’ i ‘opaske’ praktično na radnom mjestu ili kući. Da se moja idealizirana sarajevska naredba ‘razgulini’ koristi negdje među dijasporom u Minhenu.

Pored truda, upornosti i stvaranja, influenser Muris Kudić vjeruje da svako treba pronaći neku zanimaciju koja se poklap,a s vašim istinskim interesima. S tim u vezi, otkrio nam je na svojstven način, da u budućnosti planira i potencijalno širenje njegovih biznisa, te mu je jedan u nizu ciljeva stvaranje kreativnog studija. 

Cilj mi je da osposobim jedan kreativni studio i da radimo na smišljanju cool ideja, rješenja i proizvoda. Volio bih da napravim cool sto za dnevni boravak, tapete bilesi, za lampe imam top ideje, neki budalasti priručnik takođe imam u planu … ne znam đe bih prije- ko cuko sam kad ganjam auto. Samo nek’ se trči neđe, objašnjava Muris. 


Širite znanje