Alma Kratovac o Fintech sektoru u Bosni i Hercegovini. Kako omogućiti kvalitetnije financijske usluge?

Podcast FinTech Diners BiH
Širite znanje

Fintech, jedna riječ koja opisuje upotrebu novih tehnologija i inovacija u cilju unapređenje postojećih i kreiranje novih financijskih usluga. Otvaranje računa bez šaltera, kupovanje dionica i naplata usluga sa mobilnim telefonom, predaja dokumentacije digitalnim kanalima…

Dženan Buzadžić

Fintech sektor predstavljaju tri kategorije firmi:

  • nove i agilni startupi kao N26, Revolut, RebonHood, Squere,…
  • etablirane financijske institucije – kao banke koje većina nas koristi sa digitalizacijom i transformacijom servisa
  • tehnološke firme kao Google, Apple sa svojim mobilnim novčanicima ApplePay ili GooglePay ili Facebook sa Libra valutom.

Možda iz prve kategorije da je najpoznatiji PayPal, kojim možete sigurno plaćati na Internetu, čijom prodajom je Elon Musk dobio početni kapital kojim sada razvija EV i višekratne rakete, Tesla i SpaceX.

Poslušajte šta o fintech oblasti kaže Alma Kratovac, direktorica Diners BiH i koja su to tri ključna preduvjeta za uspostavljanje boljeg okruženja za razvoj fintech firmi i generalno poslovanja u novom digitalnom dobu u Bosni i Hercegovini.

Trend u razvijenim državama je rast digitalnih banaka sa kojima ste u kontaktu samo putem vašeg mobilnog telefona. Beskontaktno plaćanje sve više uzimati maha. U Kini i razvijenim državama Azije tzv. Mobilni novčanici su vezani direktno za bankovni račun tako da se kartice i ne koriste. Koncept bankovnog računa i centralne banke je pod izazovom novih kripto valuta i blockchain tehnologije. Državne uprave se digitaliziraju kao i ostale financijske usluge tako da je jednostavnije plaćati porez, investirati i generalno upravljati financijama uz pomoć could aplikacija. Recimao, samo mobilna ANT aplikacija u Kini je obradila 15 triliona USD tokom 2019. godine.

Ostaje da vidimo u kojoj mjeri će Bosna i Hercegovine iskoristiti razvojne šanse. Tu posebno mislimo na zakonodavnu vlast i regulatore koji bi trebali čim prije omogućiti okruženje u kojem će se jednostavno vršiti identifikacija korisnika, brzo otvarati firme i efikasno vršiti transakcije putem uređaja koji su već u upotrebi od strane korisnika.

 


Širite znanje