Sigurno ste se mnogo puta zapitali da li je marketing neophodan za vođenje uspješnog biznisa? Da, ali ima i izuzetaka.
Svaki marketing stručnjak će vam reći da je on neophodan uslov za dugotrajno uspješan poslovni pothvat i važna karika u poslovnom lancu koja vas povezuje s kupcima. Bez obzira koliko kvalitetan proizvod imali, ako nemate kvalitetan način na koji ćete ga prezentirati, onda taj proizvod neće ostvariti tržišni uspjeh. Naravno ima izuzetaka od ove prakse.
Digitalizacija komunikacije i društvene mreže su omogućile pojedinim kompanijama da si priušte da nemaju marketing budžet niti profesionalce zadužene za komunikaciju. Kompanije kojima Tesla i SpaceX kojima upravlja Elon Musk su primjer gdje kvalitetan i inovativan proizvod sami kupci i obožavatelji promovišu. Ko je pratio letove SpaceX primijetio je da je komentator uvijek neki od inženjera, dok ostale “stare” agencije imaju glasnogovornika. Tu je i GoPro sa svojim super popularnik kanalima na društvenim mrežama koji sadržajem pune sami korisnici. No ipak to su izuzetci, za sada. Koliko je neophodan marketing i kolika je zapravo njegova moć, jasno je zahvaljujući novoj Nike kampanji.
Nevjerojatno moćna i upečatljiva Nikeova reklamna kampanja širom svijeta je izazvala oduševljenje, kako fanova brenda, tako i markentinških eksperata. Nike je kampanjom koja se sastoji iz tri „You Can’t Stop Us“ videa još jednom pokazao da je puno više od lidera u svijetu sportske opreme.
Reklama u trajanju od 90 sekundi pod nazivom „Ne možeš nas zaustaviti“ priča priču o sportu koji preživljava sve nevolje. Narativni dio reklame djelo je američke nogometne zvijezde Megan Rapinoe, a vrhunska montaža prikazuje podijeljeni ekran koji objedinjuje snimke sportista i sportistkinja iz različitih sportova. Video je sastavljen korištenjem 4000 sati pojedinačnih snimaka savršeno spojenih u skladnu i motivirajuću poruku. Vrhunski sportisti poput Serene Williams, LeBrona Jamesa, Cristiana Ronalda i Naomi Osake su našli svoje mjesto u ovom videu.
Osnovne premise ovog videa bili su aktuelna zdravstvena kriza koja potresa cijeli svijet i borba za rasnu jednakost u Sjedinjenim Američkim Državama, koja također dobiva globalni karakter.
Ipak, unatoč svim užasima svakodnevice, sport je taj koji nas ujedinjuje, osnažuje i podstiče da idemo naprijed. Iz Nikea poručuju da ćemo se uvijek, bez obzira na sve, vratiti jači.
Kampanja je samo nastavak aktivnosti poduzetih od strane ove američke kompanije u doba pandemije COVID -19. Naime, tokom lockdowna Nike je pronalazio kreativne načine da jača moral sportskih zaljubljenika. Još u maju producirana je i objavljena montaža sportskih trijumfa za koju je naraciju radio veliki LeBron James. Poslužila je kao odličan način motivacije i osnačivanja za sve one koji prolaze kroz teške izazove. Mjesec dana ranije ova kompanija je odala počast sportistima širom svijeta, propagirajući održavanje tjelesne forme u kućnim uslovima kroz film “Play with the World“ (Igraj za svijet).
Više je razloga za globalni uspjeh „You Can’t Stop Us“ kampanje
Prvi je njena aktuelnost. Ova kampanja priča priču koju trenutno živi svaki stanovnik planete Zemlje. Ne nudi nam puste snove i maštarije, već nam u kontekstu sadašnjeg stanja daje motivaciju da se izborimo i jači i iskusniji nastavimo dalje.
Drugi razlog je socijalna osjetljivost. Nike je kompanija koja ostavlja utisak brige o onima manje sretnim, obespravljenim, prevarenim i maltretiranim. Poruka kampanje uvelike prevazilazi dimenziju sporta i sportske opreme i primjenjiva je za široki spektar životnih sudbina.
Treći i najvažniji razlog za uspjeh ove kampanje je njena optimističnost. Vrijeme u kojem živimo daleko je od normalnog. Bili zdravstveno ugroženi ili ne, svi stanovnici svijeta sada biju svoju privatnu ili porodičnu bitku za svoje bolje sutra i bolje sutra budućih generacija.
2020 godina je pred nas stavila jako težak test, a isti će nam biti lakše riješiti ukoliko budemo imali inspirativne motivatore poput ljudi iz agencije Wieden+Kennedy, kreatora Nike kampanje.