Pametni zvučnik vrsta je zvučnika sa mikrofonom za glasovno upravljanje i sa integriranim virtualnim asistentom koji nudi aktivaciju raznih usluga isključivo uz pomoć predefinisanih glasovnih komandi.
Tržište pametnih zvučnika brzo se razvijalo u posljednih pet godina. Kontinuirani rast razvoja ovisit će o razumijevanju kako ove uređaje iskoristiti na najbolji mogući način, posebno u marketarskom svijetu.
Pametni zvučnici dolaze u mnogim oblicima i veličinama, ali najpopularniji su do sada Amazon Echo serija i Google Home linija sa Google Asistentom. Prije nego što dođemo do pojedinosti ovih zvučnika i svega što oni mogu učiniti, započnimo prvenstveno pametnim statistikama zvučnika da bismo dobili sveobuhvatnu sliku o industriji i onima u njoj:
74,2 miliona ljudi u Sjedinjenim Američkim Državama koristi pametne zvučnike, što predstavlja 26% korisnika interneta;
74,2 miliona je prilično veliki broj, a objašnjava brzu ekspanziju industrije pametnih zvučnika sa 4,4 milijarde dolara u 2017. godini na predviđenu projekciju prihoda od preko 17 milijardi dolara u 2022. godini.
Amerikanci su više od bilo kojeg drugog tehnološkog uređaja “prigrlili” pametne zvučnike, a nevjerojatna je činjenica da se ovo odnosi na sva godišta, ne samo neka specifična kada su korisnici u pitanju. To znači da ciljno tržište pametnih zvučnika uključuje ljude u dobi od 25 do 55 godina.
48% prvih korisnika – onih koji posjeduju pametni zvučnik duže od godinu dana – koriste uređaj češće nego u prvom mjesecu kada ga kupe. To je još izraženije među novijim kupcima, od kojih 54% kaže da danas pametni zvučnik koriste više nego što su to radili kad su ga tek kupili.
Možda je to zbog mnogih stvari koje pametni zvučnici i digitalni asistenti koji dolaze s njima mogu učiniti. Napokon, 56% novih vlasnika pametnih zvučnika počelo je i češće koristiti glasovnog asistenta na svom pametnom telefonu.
Poput običnog pretraživanja, pametne zvučnike možete pitati mnoštvo toga:
- Kakvo je vrijeme danas?
- Šta je planirano za sutra?
- Šta je na mojoj listi za kupovinu?
- Kolika je IMDb ocjena za određenu emisiju ili film?
- Koliko je vremena ostalo do nekok sastanka?
- Kako se pravi neki kulinarski specijalitet?
- Kako se piše određena riječ?
Kako da koristite pametne zvučnike u marketinške svrhe
S ciljem poboljšanja šanse da budu privučeni za upit Alexa ili Google Asistenta, najpopularniji brendovi pametnih marketinških strategija zvučnika koriste optimizaciju svojih digitalnih svojstava za glasovno pretraživanje.
- Osigurajte svoju web lokaciju HTTPS-om – HTTPS je standard za svu komunikaciju na webu, a Google daje do znanja da preferiraju web stranice koje su povukle potez i dodale dodatni ‘S’ nakon HTTP-a. Zapravo, 70,4% URL-ova rezultata glasovnog pretraživanja pripada web lokacijama koje su već usvojile HTTPS.
- Upotreba strukturiranih podataka – Strukturirani podaci, koji se nazivaju i označavanjem sheme, su metapodaci koji web-indeksatorima govore što znači sadržaj na stranici. Strukturiranjem podataka olakšavate pretraživačima da prođu kroz vaš sadržaj i zapravo shvate njegovo značenje, što pruža bogatiji skup podataka koji vam pružaju više mogućnosti da vas korisnici pronađu.
- Poboljšajte brzinu web lokacije za mobilne uređaje – Google ne samo da kažnjava spore web lokacije nižim rangom pretraživanja, već nam stvarni podaci govore i da se prosječna stranica s glasovnim rezultatima učitava za 4,6 sekundi (52% brže od prosječne stranice).
- Stvorite stranicu s čestim pitanjima – jer je njihov sadržaj u savršenom formatu za glasovno pretraživanje – razgovorno pitanje praćeno kratkim i jezgrovitim odgovorom – stranice s često postavljanim pitanjima praktično su hrana za pametne zvučnike.
- Objavite postove na blogu koji odgovaraju na pitanja vašeg korisnika – Slično stranicama s čestim pitanjima, postovi koji odgovaraju na pitanja koja korisnici postavljaju vjerojatnije će biti povučeni za glasovni upit.
- Koristite konverzacijski sadržaj – Ljudi obično razgovaraju s Alexa i Google Asistentima kao da su i oni ljudi, što podrazumijeva razgovorni sadržaj koji otkriva namjeru.
Budite kreativni
Relevantnija taktika za marketing pametnih zvučnika je stvaranje aplikacija u obliku vještina i radnji koje korisnici pametnih zvučnika mogu koristiti iz dana u dan. Danas se sve više korisnika obraća svojim pametnim zvučnicima za pomoć, vijesti, zabavu i gotovo sve što vam padne na pamet. Na primjer, uzmite u obzir HBO. Osim što su stvorili općenite HBO akcije koje vas održavaju u toku s novostima na njihovom kanalu, oni su također predstavili Westworld: The Maze, kao igru za svoj odabir u svom avanturističkom stilu za obožavatelje “Westworlda” koji koriste Echo. Ljepota ove i sličnih aplikacija je u tome što svaka upotreba dovodi do povećanja lojalnosti, prepoznatljivosti i svijesti o brendu. Još bolje, ako iznesete vještinu ili akciju poput Dominove pizze AnyWare, radnja koja omogućava ljudima da naručuju pizzu svojim glasom, možete i novčano profitirati.
Praktični primjeri poznatih brendova:
- Jeste li ikada prosuli kafu po košulji? Jeste li se ikada spotakli i na kraju imali mrlju od trave na bijelim hlačama? Bez straha, Tide’s Remover za uklanjanje mrlja je tu da ponudi detaljna uputstva za svaku vrstu mrlja!
- Da li patite od alergija? Pa, baš kao što vam vremenska aplikacija pruža informacije o klimi, vještina lijeka za alergije Zyrtec’s Your Daily AllergyCast pruža informacije poput prognoze broja polena lokalno za područje u kojem živite. Uz povratne informacije korisnika, vještina može pružiti i personalizirani rezultat utjecaja na alergiju da biste znali kako će faktori okoline utjecati na vas.
- Ako ste ljubitelj kuhanja, ali vam ponestaje recepata, Campbell’s Kitchen je upravo ono što ste tražili. Zašto? Jer sav ama može podijeliti recepte i prijedloge na osnovu vašeg profila ukusa, vremena i čak onoga što je u trendu.
- Sa više od 2.000 ukusnih recepata koji vas očekuju, BuzzFeedova akcija „Ukusno“ pruža vam svu potrebnu pomoć da biste započeli kuhati hranu u kojoj ćete zapravo uživati.
- Jesam li jedina koja spontano dobije potrebu za kupnjom cvijeća? S obzirom da vam akcija 1-800-Flowers omogućava slanje poklona najvažnijim ljudima u vašem životu (uključujući i vas same), sumnjam da sam sama.
- Da li vas privlači čin kazivanja Google Asistentu da pronađe karte za najnovije događaje uživo? Ako se dogodi, bolje iskoristite akciju Ticketmaster, koja će biti vaš alat za otkrivanje svih najnovijih i najboljih zabava.
Još uvijek se niste uvjerili u svu moć ovih zvučnika? Pokušajte. Vremena se mijenjaju, trendovi pogotovo, a ono na čemu sada radite u vašem marketing departmentu kada su digitalne tehnologije u pitanju, već sutra će biti prošlost.
Izvori:
- https://www.techradar.com/news/best-smart-speakers
- https://www.emarketer.com/content/the-smart-speaker-report-smart-speakers-could-be-the-fastest-growing-digital-platform-ever-heres-how-to-engage-with-customers-through-the-devices
- https://www.aumcore.com/blog/2019/04/23/how-are-brands-using-smart-speakers-for-marketing/