Prikupljanje podataka razultira dragocijenim informacijama o ponašanju, interesima i preferencijama kupaca, a to se naziva Internetom ponašanja (IoB). IoB pokušava razumjeti podatke prikupljene putem mrežne aktivnosti korisnika iz perspektive psihologije ponašanja.
Internet stvari (IoT) mreža je međusobno povezanih fizičkih objekata koji prikupljaju i razmjenjuju informacije i podatke putem Interneta. IoT se neprestano širi i razvija u okviru svoje složenosti, tj. načina na koji su uređaji međusobno povezani, proračuni koje ovi objekti mogu samostalno obrađivati i podaci pohranjeni u oblaku razvijaju se na složeniji način. Prikupljanje podataka razultira dragocijenim informacijama o ponašanju, interesima i preferencijama kupaca, a to se naziva Internetom ponašanja (IoB). IoB pokušava razumjeti podatke prikupljene putem mrežne aktivnosti korisnika iz perspektive psihologije ponašanja. Nastoji se pozabaviti pitanjem kako razumjeti podatke i kako to razumijevanje primijeniti za stvaranje i plasiranje novih proizvoda, sve iz perspektive ljudske psihologije.
Svrha IoB-a je “uhvatiti”, analizirati, razumjeti i odgovoriti na sve vrste ljudskog ponašanja na način koji omogućuje praćenje i tumačenje tih ponašanja ljudi koristeći nove tehnološke inovacije i razvoj algoritama strojnog učenja. Ono što je stvarno bitno kod IoB-a jeste da nije samo opisno (analiziranje ponašanja), već i proaktivno (otkrivanje na koje psihološke varijable utječu kako bi se postigao određeni ishod).
Važnost IoB za kompanije
Bez sumnje, podaci su važni za kompanije od nastanka interneta. Internet pojave ponašanja pruža svima više mogućnosti za prikupljanje podataka i njihovu analizu. I ppstaje nužan u 2021. i daljoj budućnosti. IoB može osigurati da kompanije nastave svoj rast u značajnim preokretima povezanim s trenutnom pandemijom virusa Covid-19.
Međutim, glavna svrha Interneta ponašanja je prikupljanje, analiza, reagiranje i razumijevanje svih vrsta ponašanja radi poboljšanja korisničkog iskustva. Osim toga, podaci o ponašanju također pomažu kompanijama da donesu utemeljenije odluke i poboljšaju kvalitetu svojih usluga i lanac vrijednosti na najbolji mogući način.
Sve u svemu, psihologija i marketing idu uporedo od početka oglašavanja. Na taj način kompanije mogu dobiti novi uvid u podatke koje prikuplja IoT. IoB je postao novi, ali moćan alat za prodaju i marketing diljem svijeta. Ovime kompanije mogu duboko razumjeti svoje kupce kako bi bile zadovoljnije. Ukratko, Internet ponašanja ovdje je da stvori značajan poticaj u razvoju prodajne industrije.
Putem velikih podataka možete pristupiti informacijama o svojim posjetiteljima sa različitih dodirnih tačaka. Omogućit će vam istraživanje CX-a od početka do kraja, uključujući:
- Poznavanje tačke u kojoj interes vašeg kupca započinje za proizvod ili uslugu,
- Njihovo putovanje kroz kupovinu,
- Metodologija korištena za kupnju vaše usluge ili proizvoda.
Znajući sve ovo definitivno će vam pomoći da stvorite više dodirnih tačaka za pozitivno povezivanje sa svojim kupcem. U konačnici, ova personalizacija pomoći će vam da poboljšate kvalitetu usluge i učinkovitost na ekspresan način.
Sa povećanom učinkovitošću usluge, više će potrošača započeti interakciju sa vašom kompanijom. Čak što više, IoB će i dalje utjecati na to kako poslovne organizacije komuniciraju sa svojim potencijalnim klijentima. IoB čak može prikupljati, obrađivati i kombinirati podatke iz više izvora, kao što su:
- Podaci o građanima koje obrađuju vladine agencije,
- Društveni mediji,
- Podaci o kupcima sa web lokacije,
- Praćenje lokacije i još mnogo toga.
Ukratko, uz pomoć IoB-a, kompanije ne samo da unaprijeđuju podatke koje prikupljaju već i način na koji kombiniraju podatke iz različitih izvora i koriste ih.
40% svjetske populacije pratiti će se kako bi se utjecalo na ponašanje ljudi
Da, čak 40% svjetske populacije pratit će do 2025. godine digitalno kako bi se utjecalo na njihovo ponašanje. Internet stvari (IoT) izuzetno je popularna tehnologija i više nije pretjerani trend koji se uspio spustiti u razne industrije. Tehnologija olakšava funkcije mnogih uređaja poput satova, pametnih telefona, automobila, kreditnih kartica i drugih fizičkih uređaja prikupljanjem i dijeljenjem podataka. rema IDC-u, očekuje se da će ukupan broj uređaja s IoT-om narasti na 41,6 milijardi do 2025.
Internet ponašanja (IoB) još je u početnoj fazi, ali predviđa se rast u narednim godinama. Međutim, organizacije imaju ogromne koristi, od kojih je najvažnije – stjecanje dubljih spoznaja o ponašanju potrošača – nešto što bi svi željeli iskoristiti. Ne smiju se isključiti opasne implikacije tehnologije. Trebao bi postojati snažan okvir sigurnosti podataka, praćen najboljim praksama upravljanja podacima. Obuka i svijest o kibernetičkoj sigurnosti mogli bi pomoći organizacijama da ostanu ispred konkurencije.
IzvoriI:
- https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2021/02/11/how-agile-will-drive-the-internet-of-behaviors-iob-in-2021-and-beyond/?sh=4570fa973663
- https://www.techfunnel.com/information-technology/internet-of-behaviors/
- https://us.sganalytics.com/blog/40-worlds-population-will-be-tracked-to-influence-behavior-all-about-internet-of-behaviors-iob/